Longer-term impacts of mentoring, educational services, and incentives to learn : evidence from a randomized trial in the United States
Rodríguez Planas, Núria
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Fecha: 2010
Descripción: 57 p.
Resumen: This paper is the first to use a randomized trial in the US to analyze the short- and long-term educational and employment impacts of an afterschool program that offered disadvantaged high-school youth: mentoring, educational services, and financial rewards with the objective to improve high-school graduation and postsecondary schooling enrollment. The short-term hefty beneficial average impacts quickly faded away. Heterogeneity matters. While encouraging results are found for younger youth, and when the program is implemented in relatively small communities of 9th graders; detrimental longlived outcomes are found for males, and when case managers are partially compensated by incentive payments and students receive more regular reminders of incentives.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Colección: Working papers ; 821.10
Documento: Working paper
Materia: Orientació professional ; Models matemàtics ; Orientació en l'ensenyament



57 p, 346.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Unidad de Fundamentos del Análisis Ecocómico. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2010-10-07, última modificación el 2024-05-26



   Favorit i Compartir