La motivació dels estudiants
Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Fecha: |
2006 |
Resumen: |
¿Motivar els estudiants? ¿Per què motivar els estudiants? Alguns professors diuen que ells no tenen, perquè fer-ho, que ells han d'ensenyar, que ja tenen prou feina. Potser no entenen que a un estudiant sense motivació és molt més difícil fer-lo entrar en el procés d'aprenentatge. El primer factor que s'exposa és la necessitat de posar-se en el lloc de l'estudiant, per poder comprendre'l i saber per on es pot aconseguir la seva participació en l'aprenentatge. |
Resumen: |
El segon factor tracta de l'estructura de la sessió. Cal comptar que la manera en què estigui estructurat el discurs i la mesura en què l'estudiant vagi "descobrint" i no només escoltant, la seva disposició envers l'aprenentatge, serà molt més positiva i motivada. Un tercer factor a l'aula és l'activitat. L'estudiant ocupat en fer, treballa millor i treballa més. A la vida real i professional es produeix el mateix. Les diferents estratègies didàctiques convenientment aplicades, contribueixen a que l'efecte avorriment no emboti l'aprenentatge i converteixen en actitud positiva, la disposició de l'estudiant. Caldria finalment poder ensenyar als estudiants a automotivar-se. No sempre hi haurà el professor experimentat que el conduirà per viaranys motivadors. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Comunicació de congrés ; recerca |
Materia: |
Motivació ;
Estructura motivadora ;
Ensenyament actiu |
Publicado en: |
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006 |
El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos >
Ponencias y comunicaciones >
Ponencias y comunicaciones de la UABContribuciones a jornadas y congresos >
Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Registro creado el 2011-01-28, última modificación el 2022-09-08