Video didàctic per comprendre la cromatografia : utilització de la tècnica d'hplc per la determinació de canvis en la síntesi d'un neurotransmissor : la histamina
Sabrià i Pau, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Moreno Delgado, David

Date: 2006
Abstract: La finalitat principal del vídeo realitzat correspon a un dels objectius docents que proposàvem en el projecte que ens va ser concedit per l'AGAUR: que l'alumne es pugui acostar a tècniques sofisticades que per la seva complexitat o perillositat no poden realitzar-se en els laboratoris de docència. També com a segon objectiu, pretenem que l'alumne comprengui millor conceptes que s'expliquen a teoria. En la situació actual, els alumnes de primer curs de medicina realitzen pràctiques de laboratori en que apliquen la cromatografia en capa fina per la separació de molècules i l'anàlisi qualitatiu de la seva presència en mostres tissulars. Malgrat que els principis teòrics són bàsicament els mateixos, és impossible en la pràctica realitzar cromatografies d'alta resolució (HPLC) que són comunament utilitzades per la quantificació de molècules diverses, no només en la recerca bàsica sinó en el laboratori clínic. Per altra banda, els alumnes de tercer i quart curs de la llicenciatura de bioquímica coneixen les bases teòriques de l'HPLC però tampoc en els laboratoris de pràctiques pot realitzar-se cromatografies d'alta resolució degut al grau de complexitat i despesa que comporten.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Subject: Tècniques experimentals ; Aplicacions pràctiques ; Videos
Published in: Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006



4 p, 30.0 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications > UAB papers and communications
Contributions to meetings and congresses > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Record created 2011-01-28, last modified 2022-09-07



   Favorit i Compartir