Electrònica digital : una experiència d'aprenentatge col·laboratiu
Amer, Miquel Àngel (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament d'Electrònica)
Bernadàs, Salvador (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament d'Electrònica)

Date: 2007
Abstract: En el curs 2006-2007, a l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià, s'ha realitzat una experiència d'aprenentatge col·laboratiu en l'assignatura d'Electrònica Digital del primer quadrimestre del primer curs. En l'esquema d'aprenentatge, les sessions de teoria s'ha fet en grups de 3-4 persones, que han format un grup consolidat durant tot el quadrimestre. La metodologia general de l'assignatura s'ha basat en l'aprenentatge col·laboratiu. El format habitual de treball ha estat el següent: el professor explicava a l'inici de cada sessió durant 20-30 min i proposava als grup els problemes i exercicis a desenvolupar durant la resta de la classe i el treball individual i en grup fora de l'aula. Les activitats més importants han estat la realització d'exercicis i problemes de nivell de dificultat diversa, així com un projecte d'aplicació. També s'ha realitzat recerca d'informació. Per avaluar s'ha utilitzat la metodologia de l'avaluació continua, tenint en compte tant el treball realitzat en grup com el nivell d'aprenentatge individual. Finalment, en aquesta comunicació també s'exposen els resultats obtinguts, tant pel que fa a l'assistència i participació com el rendiment acadèmic.
Abstract: A collaborative learning experience in Digital Electronics with freshmen students has been carried out at Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) along the academic year 2006-2007. Learning has been focused on students using collaborative techniques in class. Three or four established groups have been created to work in class. Teachers started each session by giving students a short explanation on how to deal with the activity, and provided them with exercises and problems to work with both in class and as homework either individually or in groups. The main activities have consisted of different levels problem solving, information research for knowledge creation as long as an application project. Continuous evaluation has been chosen in order to qualify students taking into account individual and group learning. Finally, we show the results of our experience from three different points of view, such as attendance, participation and outcome.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Subject: Aprenentatge col·laboratiu ; ECTS ; Electrònica Digital
Published in: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 42.1 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications > UAB papers and communications
Contributions to meetings and congresses > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Record created 2011-01-31, last modified 2022-09-07



   Favorit i Compartir