Case methodology applied to the use of videos : an example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme
Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Título variante: La metodologia del cas aplicada a l'ús del video : un exemple de Blended-Learning en la formació inicial del professorat
Fecha: 2007
Resumen: L'ús del vídeo en la formació de mestres s'ha fet servir a les classes de llengua per proporcionar als alumnes textos genuïns que constituïssin estímul comunicatius reals, en les tutories de pràctiques s'ha emprat com a eina per facilitar als alumnes l'oportunitat de reflexionar sobre la seva actuació a l'aula, i en les classes de didàctica ha estat un mitjà per relacionar la teoria i la pràctica. Amb l'evolució de les noves tecnologies, els usos del vídeo no canvien (veure Masats, Sormunen & Hacklin (2007) per conèixer quin és l'estat de la qüestió entorn l'ús del vídeo en la formació de mestres), però sí que ho fa la manera en què es visualitzen i es reflexiona sobre allò que es mostra en el vídeo, ja que ambdós processos deixen d'estar vinculats a docència exclusivament presencial. L'objectiu d'aquesta comunicació és el de presentar una experiència d'aula en la que es fa servir la metodologia de l'estudi de casos documentats en vídeo (en format CD o online) combinada amb l'ús de les noves tecnologies per tal de presentar als alumnes exemples reals d'aula que els permetin adquirir coneixements teorico-pràctics vinculats a l'ensenyament d'una llengua estrangera a l'aula. Defensarem una metodologia basada en el blended-learning, ja que la nostra experiència ens demostra que la comunicació asincrònica (a través de la participació en fòrums creats dins d'una plataforma educativa virtual) i la visualització online de fragments de classes contribueix positivament a l'adquisició de nous coneixements per parts dels alumnes, però que al mateix temps, cap dels dos processos es poden deixar de banda en les sessions presencials si veritablement volem formar mestres reflexius.
Resumen: The use of videos in teacher training programmes has served various purposes: in language courses, videos have provided trainees with authentic texts which serve as stimuli to enhance real communication in a formal setting; in the tutorial sessions linked to the school placement practices, videos have been used as tools to help student-teachers reflect upon their performance in class and in Language Methodology courses, videos establish links between theory and practice. However, with the evolution of the so-called Information and Communication Technologies (ICT) videos have not served new purposes (see Masats, Sormunen & Hacklin (2007) for a review on how videos have been used in teacher education) but ICT provides a means to change the way videos are visualised and exploited in classrooms, as both processes do not longer need to be related to face-to-face teaching and learning experiences. The goal of this paper is to present a classroom experience in which case methodology is applied to video-documented cases and combined with the use of ICT as a means to present real examples of classroom products to students. We adopted such an approach in an attempt to help our students acquire theoretical knowledge, grounded in real practice of foreign language teaching in a formal setting. We also took on a blended-learning approach to the implementation of case methodology because we believe that in order to train students to become reflective teachers on-line knowledge-enabling tasks (such as viewing a video or taking part in discussion forums about what it was observed) set up in virtual educational platforms should be combined with face-to-face discussions in the actual classroom setting.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès
Documento: Comunicació de congrés ; recerca
Materia: Case methodology ; Video case study ; TEFL (Teaching English as a Foreign language)
Publicado en: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



8 p, 289.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-01-31, última modificación el 2022-09-20



   Favorit i Compartir