Producció de "soroll" i producció de "sentit" als mitjans de comunicació de massa
Richeri, Giuseppe

Fecha: 1996
Resumen: El desenvolupament de les autopistes de la informació i la multiplicació de les possibilitats de consum d'informacions i de productes de la consciència i del coneixement plantegen el problema de l'ecologia de la ment, és a dir: l'exposició de l'individu a una sobreabundància d'informacions, així com la relació entre soroll i sentit en el consum dels mitjans de comunicació. El camp d'estudi analitzat fa referència al consum d'informació relacionada amb l'activitat econòmica, financera, comercial o administrativa. L'autor identifica les diferents situacions de soroll i els diferents nivells de protecció davant del soroll generat per una excessiva oferta d'opcions comunicativa. Aquesta possibilitat d'accedir a una gamma creixent d'informacions reforça, finalment, la tendència vers un excés de cultura a l'abast.
Resumen: The development of the information highways and the general increase in the possibilities of access to all forms of information create a need for an ecology of the mind. The individual is exposed to information overload. The relationship between noise and meaning in information consumption is examined. The field studied is that of economics, finance, commercial and administrative information consumption. The author examines the varying degrees of noise production, and varying degrees of consumer protection from this noise which is a product of information overload. This exposure to an increasing information load reinforces the trend towards a general cultural overload.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; Versió publicada
Materia: Autopistes de la informació ; Consum dels mitjans de comunicació de massa ; Soroll ; Sentit ; Selecció ; Fragmentació cultural ; Autopistas de la información ; Consumo de los medios de comunicación de masas ; Ruido ; Sentido ; Selección ; Fragmentación cultural ; Information highways ; Mass media consumption ; Noise ; Meaning ; Selection ; Cultural fragmentation
Publicado en: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, n. 19 (1996) , p. 95-104, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14911


10 p, 78.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Anàlisi

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir