La Comunicació visual persuasiva
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Título variante: Visual communication
Fecha: 2003
Resumen: Per fer front a la complexitat que representa l'estudi de la comunicació visual, es proposa l'eficiència com a concepte que recull la valoració del rendiment entre els recursos utilitzats i els resultats obtinguts. Aquesta nova perspectiva permet parlar d'una metodologia que relaciona el missatge gràfic, o els elements del missatge, amb el comportament del receptor. D'aquesta manera, el receptor es converteix en el punt d'informació principal per obtenir coneixement del procés de comunicació en general, i del procés de comunicació visual en concret. És a dir, del rendiment de les variacions formals en les comunicacions visuals.
Resumen: To face up to the complexity of the study of visual communication, the efficiency it's been proposed as the conception that measures the balance between the used resources and the results obtained. This new perspective enables us to talk about a new methodology that relates the graphic message, or the elements of the message, with the recipient's performance. This way, the recipient becomes the main point of information about the communication process in general, and the process of visual communication specifically. That is to say, the performance of the formal variations in the visual communication.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Comunicació visual ; Grafisme ; Eficiència ; Qualitat ; Comunicación visual ; Grafismo ; Eficiencia ; Calidad ; Visual comunication ; Graphics ; Efficiency ; Quality
Publicado en: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 30 (2003) , p. 205-213, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/15145


9 p, 83.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Psicología y Comunicación Publicitaria (PCA)
Artículos > Artículos publicados > Anàlisi
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir