Noves formes de comunicació publicitària televisiva : impacte visual, reconeixement cognitiu, reactància psicològica i comportament del telespectador
Añaños, Elena ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Fecha: |
2011 |
Resumen: |
La multiplicació de les cadenes de TV i la diversificació dels nous suports (Internet i tecnologia mòbil) estan generant grans canvis en la Comunicació Publicitària. El tradicional spot està deixant pas a tot un seguit de formats anomenats Publicitat no Convencional (PNC) o Accions Especials (AAEE) i tot un seguit de obreimpressions, pantalles dividides, animacions, banners i altres formats comunicatius i/o publicitaris, apareixen a la pantalla televisiva (TV) mentre l'espectador està mirant la programació. Aquesta recerca analitza, en diferents targets, l'impacte visual de diferents formats de PNC, a partir del estudi de les característiques de les fixacions oculars del subjecte (amb la tecnologia de l'Eye Tracker), i el reconeixement cognitiu de la publicitat i de la marca (BRAND) que provoquen aquests formats. L'aparició de la PNC es realitza amb un cert grau d'intrusisme, interrompent els objectius del telespectador; aquesta recerca també analitza el nivell de Reactància Psicològica que provoquen en el telespectador els formats de PNC i el comportament que li generen en el envers la programació (zapping) i envers la marca i la cadena de TV anunciants. Els resultats obtinguts mostren, entre d'altres, el grau en què aquests formats assoleixen els objectius persuasius de la comunicació publicitària i obren nous plantejaments de recerca sobre els elements atencionals i cognitius de la comunicació en els nous media, especialment en els derivats de l'ús d'Internet. |
Nota: |
Jornades organitzades per la Societat Catalana de Comunicació |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. ![Creative Commons](/img/licenses/by-nc-nd.ico) |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Text ; altres ; Contribució a congrés ; Versió publicada |
Materia: |
Comunicació ;
Publicitat ;
Televisió ;
Cognició ;
Reactància |
Publicado en: |
Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 3es : 2011 |
28 p, 1.3 MB
|
Resum
1 p, 33.7 KB
|
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Grupo de Investigación en Psicología y Comunicación Publicitaria (PCA)Contribuciones a jornadas y congresos >
Presentaciones
Registro creado el 2012-04-25, última modificación el 2024-05-25