L'agenda virtual d'activitats d'aprenentatge com a eina educativa
Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Velasco González, Antonio José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Valderrama-Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Oliver-Malagelada, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Ferrer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Toledo-Morales, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Título variante: La agenda virtual de actividades de aprendizaje como herramienta educativa
Título variante: The virtual calendar of learning activities as an educational tool
Publicación: IDES 2008
Resumen: La metodologia docent impulsada per la creació d'un espai europeu d'educació superior comú implica tenir en compte el treball de l'estudiant. En aquest sentit, i per donar suport al procés d'aprenentatge dels alumnes, s'ha desenvolupat un procediment d'elaboració d'agendes d'activitats a partir de guies docents d'assignatures ja expressades en ECTS, és a dir, en les que es dóna informació de la dedicació dels estudiants tant a les tasques presencials com a les no presencials. En aquest article es presenta aquest procés de transformació i les primeres experiències d'ús de les agendes d'activitats d'aprenentatge com a eines per facilitar l'adaptació dels alumnes a les noves metodologies docents, fomentar el desenvolupament de competències transversals, com la de la gestió del temps i de l'assumpció de responsabilitats, millorar aspectes de les competències específiques i, en definitiva, per fer-los part activa del seu aprenentatge.
Resumen: La metodología docente impulsada por la creación de un Espacio Europeo de Educación Superior común implica tener en cuenta el trabajo del estudiante. En este sentido, y para dar apoyo al proceso de aprendizaje de los alumnos, se ha desarrollado un procedimiento de elaboración de agendas de actividades a partir de guías docentes de asignaturas ya expresadas en ECTS, es decir, en las que se ofrece información sobre la dedicación de los estudiantes tanto a las tareas presenciales como a las no presenciales. En este artículo se presenta este proceso de transformación y las primeras experiencias de uso de las agendas de actividades de aprendizaje como herramienta para facilitar la adaptación de los alumnos a las nuevas metodologías docentes, fomentar el desarrollo de competencias transversales -como la gestión del tiempo y la asunción de responsabilidades-, mejorar aspectos de las competencias específicas y, en definitiva, convertirlos en parte activa de su propio aprendizaje.
Resumen: The teaching methodology being promoted via the creation of a common European Higher Education Area means taking the student's work into account. In this sense, and in order to support students' learning process, a procedure was developed that involved drawing up calendars of activities based on teaching guides for courses that are already expressed in ECTS, that is, in which information is provided on how much time students should spend on both classroom and independent learning tasks. This article presents this process of transformation and the first experiences in using the learning activities calendars as a tool to help students adapt to the new teaching methodologies, foster the development of transversal skills such as time management and taking responsibility, improving aspects of specific competences, and, in short, make students active agents in their learning.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català
Documento: Capítol de llibre
Materia: Agenda virtual ; Metodologies docents
ISBN: 978-84-490-2576-1
Publicado en: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 69-79



Català
12 p, 1.4 MB

Español
12 p, 1.4 MB

English
12 p, 254.4 KB

Demostració web
1.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2012-06-12, última modificación el 2022-02-04



   Favorit i Compartir