Laboratori virtual de psicologia bàsica : l'experiència com a clau de l'aprenentatge
Maiche Marini, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Vilaró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Munar, Enric (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Título variante: Laboratorio virtual de psicología básica : la experiencia como clave del aprendizaje
Título variante: Virtual basic psychology laboratory : experience as the key to learning
Publicación: IDES 2008
Resumen: El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que acompanya l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva. La plataforma reprodueix experiments provinents de l'estudi de l'atenció, l'emoció, el llenguatge, la memòria, la motivació, el pensament i la percepció. En cada experiment, l'LVPB presenta un text introductori amb alguns articles de referència on es van proposar per primera vegada aquests experiments. L'LVPB es basa en la plataforma d'aprenentatge electrònic Moodle, que permet que cada estudiant tingui el seu espai en el qual guardar les dades, els resultats i les anàlisis que hagi fet. Tota la interacció amb el sistema queda enregistrada i la pot consultar tant l'estudiant com el professorat en qualsevol moment. Això permet que l'LVPB es pugui utilitzar també com a eina d'avaluació del professor.
Resumen: El Laboratorio Virtual de Psicología Básica (LVPB) es una herramienta que acom-paña al estudiante en un recorrido a través de experimentos que se han convertidoen clásicos de la Psicología Cognitiva. La plataforma reproduce experimentos prove-nientes del estudio de la atención, la emoción, el lenguaje, la memoria, la motiva-ción, el pensamiento y la percepción. En cada experimento, el LVPB presenta un texto introductorio con algunos artí-culos de referencia donde se propusieron por primera vez estos experimentos. El LVPB se basa en la plataforma de aprendizaje electrónico Moodle, que permiteque cada estudiante tenga su espacio en el cual guardar los datos, los resultados ylos análisis que haya hecho. Toda la interacción con el sistema queda registrada y lapuede consultar tanto el estudiante como el profesorado en cualquier momento. Esopermite que el LVPB se pueda utilizar también como herramienta de evaluación delprofesor.
Resumen: The Virtual Basic Psychology Laboratory (VBPL) is a tool that accompanies thestudent on a journey through experiments that have become classics in the Cognitive Psychology field. The platform reproduces experiments from the study ofemotion, language, memory, motivation, thought and perception. In each experiment, the VBPL presents an introductory text with some articlesfor reference, where these experiments were suggested for the first time. The VBPL is based on the Moodle e-learning platform, which enables eachstudent to have their own space for saving the data, results and analysis that they haveproduced. All interaction with the system is recorded and can be consulted by boththe student and the teacher at any time. This also enables the VBPL to be used as anassessment tool by the teacher.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Capítol de llibre
Materia: Laboratori virtual ; Experiments ; Psicologia cognitiva ; Campus Virtual
Publicado en: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 193-202, ISBN 978-84-490-2576-1



Català
10 p, 1.4 MB

Español
12 p, 1.6 MB

English
10 p, 125.8 KB

Demostració web
1.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2012-06-12, última modificación el 2024-03-07



   Favorit i Compartir