Articles

Articles 15 registres trobats  anterior11 - 15  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
20 p, 622.3 KB Patterns, trends and policy processes in Spanish secondary education : multiple streams in a multilevel context / López Sánchez, Eliseo (Universidad Complutense de Madrid) ; Campo, Esther del (Universidad Complutense de Madrid)
Educational policies in Spain have been characterized by conflict and continuous changes to legislation in the Central State. However, Spain is a decentralized State and the Autonomous Communities (regions) are responsible for implementing secondary education. [...]
2014 - 10.17573/ipar.2014.4.a05
International public administration review, Vol. 12 Núm. 4 (2014) , p. 115-132  
12.
29 p, 221.2 KB La construcción de subjetividades en el sistema sanitario público de Andalucía (España) / Morales Valero, Manuel (Universidad de Granada) ; González González, Jose María (Universidad de Granada)
En este artículo presentamos los resultados de una investigación más amplia donde, apoyándonos en el concepto de repertorio interpretativo propuesto por Jonathan Potter y Margaret Wetherell, analizamos el entramado discursivo emergente del Sistema Sanitario Público Andaluz en cuanto a los argumentos-ideas que sostiene. [...]
In this paper, we present the results of a larger investigation in which, relying on the concept of interpretative repertoire put forward by Potter and Wetherell, we analyze the emerging discursive framework of the Andalusian Public Health System in terms of the arguments-ideas behind such framework. [...]

2016 - 10.5565/rev/athenea.1525
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 16 Núm. 2 (julio 2016) , p. 3-31 (Artículos)  
13.
7 p, 409.5 KB Translation Standards : which One? / Allen, Jeff (SAP France)
Quality is a confusing term because it has so many different interpretations, depending on the method which is used for measurement. This chapter takes a very practical approach to explaining how to determine an appropriate quality standard to follow based on an initial assessment of the real context and needs.
La qualitat és un terme confús ja que té moltes interpretacions diferents, depenent del mètode que s'utilitza per al seu mesurament. Aquest article té un enfocament molt pràctic amb l'objectiuc d'explicar com determinar quin estàndard de qualitat és més apropiat basant-se en una valoració inicial del context i de les necessitats reals.
La calidad es un concepto confuso dado que tiene muchas interpretaciones diferentes en función del método utilizado para medirla. Este artículo adopta un acercamiento muy práctico que permite explicar cómo determinar qué estándar de calidad es apropiado seguir basándose en una valoración inicial del contexto y las necesidaded reales.

2015 - 10.5565/rev/tradumatica.85
Tradumàtica, Núm. 13 (2015) , p. 545-551 (Tradumàtica dossier)  
14.
6 p, 278.9 KB Gestores de contenido en la arquitectura de la producción multiplataforma. El caso de Televisió de Catalunya / Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Villa Montoya, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se analiza un gestor de contenidos adaptado a las necesidades de Televisión de Catalunya a partir de un software que se comercializó con el nombre de DeliverTy, como sistema tecnológico para la producción audiovisual multiplataforma. [...]
This article examines an software adapted in-house from DeliverTy, a content management system, as a technological system for the multiplatform audiovisual production of the autonomous television network of Catalonia. [...]

2010 - 10.3145/epi.2010.jul.08
El Profesional de la información, Vol. 19, N. 4 (2010) , p. 389-394  
15.
21 p, 621.8 KB Estrategias de gestión y comunicación de los líderes intermedios en la aplicación de los ECTS / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Masjuan, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Los datos que se utilizan en este artículo proceden de una investigación sobre el Proceso de Bolonia llevada a cabo en diez titulaciones de una sola universidad; seis de ellas forman parte del proyecto piloto para incorporar los European Credit Transfer System (ECTS). [...]
This paper uses data obtained from a research project about the Bologna Process, carried out in ten degree programmes at one university; six of these degrees are part of a pilot project to implement the European Credit Transfer System (ECTS). [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n4.166
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 4 (2011) , p. 1235-1255  

Articles : 15 registres trobats   anterior11 - 15  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.