Articles

Articles 29 registres trobats  anterior11 - 20següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
33 p, 426.6 KB Catalans, balears i valencians en "tonadillas" madrilenyes del segle XVIII / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Aquest article és l'ampliació d'una comunicació presentada al LVI Congrés de l'Anglo-Catalan Society (17-19 de desembre de 2010). S'ha realitzat, en part, gràcies a una beca d'investigació del Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic (DAAD) per treballar a l'Institut für Musikwissenschaft de la Universitat del Sarre (Saarbrücken, Alemanya); i a un ajut de mobilitat postdoctoral del Ministeri d'Educació d'Espanya, finançat mitjançant el Programa Nacional de Mobilitat de Recursos Humans del Pla Nacional d'ID+i 2008-2011, per investigar al Dipartimento della Musica e dello Spettacolo de la Universitat de Bolonya (Itàlia). [...]
Anglo-Catalan Society, 2011
Journal of Catalan studies., Núm. 14 (2011) , p. 357-391  
12.
32 p, 7.3 MB Desmontando a Malbrú. La dramaturgia musical de la tonadilla dieciochesca a partir de "La cantada vida y muerte del general Malbrú" (1785) de Jacinto Valledor / Pessarrodona, Aurèlia 1978-
2012
Dieciocho: Hispanic enlightenment, Vol. 35, Num 2 (2012) p. 301-332  
13.
Josep Soler's Compositions Inspired by Dürer and Murillo / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Josep Soler (b. 1935), one of the most important contemporary Spanish composers, was in several occasions inspired by works of Albrecht Dürer (Das Marienleben and Die grosse Passion) and Bartolomé Murillo (the opera Murillo). [...]
2006
Music in art, Vol. 31 Núm. 1-2 (2006) , p. 165-174  
14.
33 p, 3.4 MB Ensalades en clausura : Una primera aproximació als cançoners del convent de les carmelites descalces de Santa Teresa de Vic / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La recent troballa de dos cançoners al convent de Santa Teresa de Vic, datables al segle XVII, ve a ampliar i enriquir de manera considerable el que ja se sabia sobre la creació literària conventual i la presència de música, cants i altres manifestacions performatives dins de la clausura del Carmel descalç femení durant l'Edat Moderna. [...]
The recent finding of two songbooks in the convent of Saint Therese in Vic (Barcelona), dated to the 17th century, broadens and enriches strikingly what was already known about the literary creation in monasteries and performative manifestations - music, theater, dance-in the enclosed life of female discalced Carmel during the Modern Age. [...]

2016 - 10.7203/SCRIPTA.7.8476
Scripta (València), Vol. 7 (2016) , p. 187-219  
15.
36 p, 4.0 MB Cimarosa a la Garrotxa : recepció i pràctica domèstica de l'òpera italiana del segle XVIII i inicis del XIX a Olot / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Aquest treball estudia la presència d'una trentena de manuscrits amb números d'òpera italiana del segle xviii i inicis del segle xix al fons musical de Sant Esteve d'Olot (Arxiu Comarcal de la Garrotxa), localitzats dins del projecte IFMuC. [...]
This paper deals with the presence of about thirty manuscripts of 18th­ and early 19th­century Italian operas in the musical archive of Sant Esteve d'Olot (Regional Archive of La Garrotxa), found in the course of the IFMuC project. [...]

2019
Revista catalana de musicologia, Vol. 12 (2019) , p. 223-258  
16.
30 p, 5.9 MB El fandango en la dramaturgia musical tonadillesca : el gesto en su contexto / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Ruiz Mayordomo, María José (Compañía Esquivel (Danza & Música))
Aires de danzas y bailes de sabor popular ―los llamados en la época sonsonetes populares― plagaban las tonadillas de la segunda mitad del siglo XVIII, hasta el punto de ser considerados elementos consustanciales a este género. [...]
Dance musics of popular flavour ―the so-called sonsonetes populares at the time― plagued the tonadillas of the second half of the eighteenth century, to the point of being considered an inherent feature of this genre. [...]

2016
Música Oral del Sur, Num 13 (2016) , p. 75-104  
17.
9 p, 215.7 KB Vínculos estéticos entre Miguel Querol y Joan Maragall en el "Cant Espiritual" / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Miguel Querol es conocido sobre todo como musicólogo, pero uno de los temas que más le interesó fue la filosofía y, en concreto, el pensamiento estético y musical. En este aspecto, Querol sintió especial predilección por Joan Maragall, sobre quien hizo diversos artículos y del que musicó algunos poemas, entre los cuales destaca el Cant espiritual. [...]
Miguel Querol is mainly known as musicologist, although he was deeply interested in Philosophy and, specifically, in aes-thetics and music thought. In this field, he wrote several articles on Joan Maragall, one of his favourite poets, besides vocal musicbased on texts by him, noteworthy the Cant espiritual. [...]

Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), 2006 - 10.3989/anuariomusical.2006.61.12
Anuario Musical, Núm. 61 (2006) , p. 263-271  
18.
Il Ritorno di Figaro in Patria : Some Comments on the Reception of Paisiello's The Barber of Seville in Madrid / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Attualmente abbiamo un'ampia conoscenza dell'emergere dell'attivita operistica nei teatri impresariali spagnoli dalla meta del XVIII secolo in poi. Tuttavia, non ci sono ancora studi sulla ricezione in Spagna del repertorio operistico the aveva maggior rilevanza nei circuiti impresariali europei di fine Settecento. [...]
2021
Rivista Italiana di Musicologia, Vol. 56 (2021) , p. 95-142  
19.
31 p, 2.8 MB El cuerpo cantante en las tonadillas a solo para Miguel Garrido / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Centre Superior de Música Liceu (Barcelona))
En este artículo se usa el concepto de "cuerpo cantante" para estudiar el cuerpo del cantante como creador de significados en el escenario, tanto performativos (vocales, gestuales) como de configuración de identidades (personajes, género, su propio carisma, etc. [...]
In this article the concept of the "singing body" is used to study the body of the singer as a creator of meanings onstage, in a performative sense (vocal, gestural) as well as a configurator of identities (roles, gender, charisma, etc. [...]

University of California. Center for Iberian and Latin American Music, 2019 - 10.5070/D84247239
Diagonal (Riverside, Calif.), Vol. 4 Núm. 2 (2019) , article 1673z6wk  
20.
21 p, 517.2 KB La "tonadilla" a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Università di Bologna. Centro Studi sul Settecento Spagnolo)
Encara que el monopoli oficial dels espectacles teatrals a la Barcelona del Set-cents era en mans de l'Hospital de la Santa Creu, és sabut que l'afició dels barcelonins pel teatre anava més enllà de la Casa de Comèdies gestionada per aquesta entitat. [...]
In eighteenth-century Barcelona the official monopoly of theatre was in the hands of the Hospital of the Holy Cross. But it is well know that the theatrical passion of the people of Barcelona went beyond the official theatre managed by this institution. [...]

Universitat de València, 2013 - 10.7203/SCRIPTA.3.3427
Scripta (València), Num. 3 (juny 2014) , p. 122-142  

Articles : 29 registres trobats   anterior11 - 20següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Pessarrodona, Antoni
45 Pessarrodona, Aurelia
4 Pessarrodona, Aurèlia,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.