Articles

Articles 37 registres trobats  inicianterior18 - 27següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
18.
25 p, 761.2 KB Psychometric properties of the Spanish version of the Sensitivity to Punishment and Sensitivity to Reward Questionnaire for Children (SPSRQ-C) / Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Reinforcement Sensitivity Theory has been applied to childhood psychopathology and the development of different types of personality in recent years. Few studies have reported evidence of the reliability/validity of specific measures based on this theory. [...]
2016 - 10.1016/j.paid.2015.12.050
Personality and individual differences, Vol. 94 (2016) , p. 1-6  
19.
13 p, 120.0 KB Obesity, diet and restrained eating in a mediterranean population / Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Saldaña, Carmina (Universitat de Barcelona. Departament de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
OBJECTIVE: To evaluate links between obesity, gender and restrained eating in a representative sample of adolescents in Catalonia (Spain). DESIGN: Several surveys and measurements are applicated to a sample of adolescents from schools in the city of Barcelona. [...]
1996
International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders, Vol. 20 (1996) , p. 943-950  
20.
14 p, 267.0 KB Clinical characteristics of preschool children with oppositional defiant disorder and callous-unemotional traits / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
There is a need to know whether callous-unemotional (CU) traits identify a more severe group of oppositional defiant children (ODD). The aim of this study is to ascertain cross-sectionally and longitudinally the specific contribution of CU levels and the presence of ODD in the psychological state of preschool children from the general population. [...]
2015 - 10.1371/journal.pone.0139346
PloS one, Vol. 10, Issue 9 (2015) , p. 1-14  
21.
8 p, 196.3 KB Convergent and discriminant validity of the structured diagnostic interview for children and adolescents (DICA-R) / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper examines the convergent validity of the Diagnostic Interview for Children and Adolescents - Revised (DICA-R), using the Child Behavior Checklist of T. M. Achenbach as a criterion. The ability of the instrument to detect subjects with psychopathology in the general population is also studied. [...]
El artículo examina la validez convergente de la Entrevista Diagnóstica Estructurada para Niños y Adolescentes (DICA-R), utilizando como criterio la CBCL de T. M. Achenbach. Asimismo se describe la capacidad del instrumento para detectar sujetos con psicopatología en la población general. [...]

1997
Psychology in Spain, Vol. 1, núm. 1 (1997) , p. 37-44  
22.
9 p, 51.9 KB Una propuesta para el análisis de respuestas binarias en diseños 'cross-over' / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se realiza una aproximación a la problemática que presenta el análisis del diseño «cross-over» cuando la variable dependiente es binaria. Se presentan las posibilidades que ofrece la regresión logística condicional exacta implementada en la aplicación LogXact, para abordar el análisis de este diseño. [...]
This paper focuses on the problems derived from the analysis of cross-over designs with binary dependent variables. In order to approach this analysis, we present those possibilities offered by a conditional exact logistic regression implemented to LogXact application. [...]

1997
Psicothema, Vol. 9, núm. 2 (1997) , p. 407-415  
23.
6 p, 132.3 KB Diagnostic value of the Dominic Interactive Assessment with children exposed to intimate partner violence / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olaya, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article reports on the diagnostic validity of the Dominic Interactive Assessment (DIA) in a sample of Spanish children exposed to intimate partner violence (IPV). The study participants included 55 children aged between 6 and 11 years whose mothers visited an IPV counselling centre. [...]
Este trabajo informa sobre la validez diagnóstica del Dominic Interactive Assessment (DIA) en una muestra de niños españoles expuestos a violencia doméstica (VD). Los participantes en el estudio fueron 55 niños de entre 6 y 11 años cuyas madres acudían a un centro de asesoramiento para víctimas de VD. [...]

2011
Psicothema, Vol. 23, núm. 4 (2011) , p. 648-653  
24.
10 p, 37.1 KB Fiabilidad entre entrevistadores de la Entrevista Diagnóstica Estructurada para Niños y Adolescentes (DICA-R) / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo examina la fiabilidad entre entrevistadores de la Diagnostic Interview for Children and Adolescents-Revised (DICA-R). El estudio se llevó a cabo con un total de 45 entrevistas, en las cuales participaron un examinador y un observador. [...]
Interrater reliability of the Diagnostic Interview for Children and Adolescents (DICA-R). The paper examines the interrater reliability of the Diagnostic Interview for Children and Adolescents-Revised (DICA-R). [...]

1996
Psicothema, Vol. 8, núm. 2 (1996) , p. 359-368  
25.
14 p, 421.7 KB El análisis de curvas ROC en estudios epidemiológicos de psicopatología infantil : aplicación al cuestionario CBCL / Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mediante el análisis de curvas ROC se estudia la precisión diagnóstica del Child Behavior Checklist(CBCL) y se obtiene el punto de corte óptimo en una muestra de 196 niños y adolescentes procedentes de centros de consulta pediátrica y psiquiátrica. [...]
1998
Anuario de psicología, Vol. 29, núm. 1 (1998) , p. 3-15  
26.
8 p, 337.1 KB Validity of the DSM-oriented scales of the Child Behavior Checklist and Youth Self-Report / Lacalle Sisteré, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: The school-age versions of the ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorporate the DSM-Oriented scales. These scales make it possible to quantify and normalize problems defined in the DSM. [...]
Antecedentes: las formas escolares de ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorpora las Escalas DSM. Estas dimensiones ofrecen la posibilidad de cuantificar y normalizar problemas que figuran en el DSM. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2013.342
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 364-371  
27.
14 p, 1.3 MB Estudio de la eficacia de la técnica de verificación aleatoria como alternativa a la doble entrada de datos : ventajas y limitaciones / Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo se plantean cuestiones básicas relativas al proceso de captura de datos en el ordenador. El trabajo comienza revisando las distintas formas en que puede llevarse a cabo el registro. [...]
2002
Metodología de encuestas, Vol. 3, núm. 1 (2001) , p. 1-13  

Articles : 37 registres trobats   inicianterior18 - 27següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.