Articles

Articles 743 registres trobats  inicianterior355 - 364següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
355.
19 p, 291.7 KB La transmissió de la llengua d'herència a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona (2004-2014) / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Aquest estudi se centra en la transmissió lingüística del japonès a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona. A partir de les dades recollides de les dues recerques realitzades els anys 2004 i 2014, l'estudi intenta identificar diversos patrons d'ús lingüístic d'aquestes famílies i explorar quin lloc hi ocupa el japonès, i examinar si hi ha hagut cap canvi en la transmissió d'aquesta llengua durant aquesta dècada. [...]
This paper focuses upon the language transmission of Japanese in the families of the Japanese Language Supplementary School of Barcelona. Basing on the data collected in two studies conducted in 2004 and 2014, we seek to identify various language use patterns and to explore the position occupied by Japanese, examining whether there has been any change in the transmission of this language during this decade. [...]

2017 - 10.2436/20.2504.01.124
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017) , p. 43-61  
356.
15 p, 191.3 KB Educació multilingüe per a l'era global : el valor de les llengües en una escola internacional / Sunyol Garcia-Moreno, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d'adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. [...]
Numerous elitist educational institutions are adapting to the social, economic and political demands of late modernity by undergoing processes of internationalisation. The renovation of the educational model is usually associated with a change in the linguistic curriculum and with institutional language policies. [...]

2017 - 10.2436/20.2504.01.136
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017) , p. 269-283  
357.
19 p, 427.1 KB Apunts sobre fenòmens de contacte de llengües en la població japonesa a Catalunya / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
La present recerca explora la presència del català i del castellà en les parles dels japonesos residents a Catalunya. A partir de les dades recollides mitjançant entrevistes i observacions dels participants, s'ha comprovat que és força habitual que el contacte lingüístic dins aquesta població es produeixi en un sol mot, predominantment en castellà. [...]
This study explores the presence of the Catalan and Spanish languages in the discourses of the Japanese people living in Catalonia. Based on the data collected through interviews and participant observations, it has been found that it is quite common for language contact within this population to occur in a single word predominantly in Spanish. [...]

2016 - 10.2436/20.2504.01.119
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 26 (2016) , p. 249-267  
358.
11 p, 157.7 KB L'antropologia lingüística : etnografia i conceptes / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Entenent que la recerca etnogràfica és pròpia de l'antropologia lingüística, l'article se centra en els treballs que n'han fet un ús metodològic i heurístic. Des d'un punt de vista conceptual s'aborden els conceptes de significat social, comunitat i context, i també la funció de la indexicalitat, en particular la no referencial. [...]
Since ethnography is born out of anthropological science, the article focuses on ethnographic sociolinguistic research. From a theoretical and methodological framework, the notions of social meaning, speech community and context are dealt with and so is the role of indexicality, particularly non-referential indexicality. [...]

2011 - 10.2436/20.2504.01/23
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 21 (2011) , p. 43-53  
359.
19 p, 225.7 KB Juicios multilingües en Barcelona desde la perspectiva de la sociología del lenguaje : lenguas dominantes, lenguas minorizadas y lenguas invisibles / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Catalunya es conocida por ser una región bilingüe con políticas lingüísticas que apoyan y promueven el uso del catalán. Paralelamente, en los últimos años, el número de lenguas habladas en Catalunya ha aumentado de manera considerable debido a la llegada de inmigrantes y turistas. [...]
Catalonia is well known for being a bilingual region with linguistic policies that support and promote the use of Catalan. During the past few years, though, the number of languages spoken in Catalonia has increased considerably due to migratory flows and tourism. [...]

2020 - 10.7764/onomazein.47.08
Onomázein, Vol. 47 (2020) , p. 206-224  
360.
20 p, 709.1 KB Iniciación al lenguaje algebraico en aulas multilingües : contribuciones de un proyecto en desarrollo / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se informa sobre un estudio cuyo objetivo es analizar de qué modo aprender matemáticas en una lengua que aún no se domina influye en la construcción del lenguaje algebraico. Los datos proceden de aulas en Barcelona con alumnado latinoamericano. [...]
Se relata um estudo cujo objetivo é analisar em que medida o fato de a aprendizagem da matemática numa língua que não domina ainda influencia a construção da linguagem algébrica. Os dados são de salas de aula em Barcelona com estudantes latino-americanos. [...]
The goal of the reported study is to analyze the influence of learning mathematics in a non dominant language on the construction of the algebraic language. Data come from classes in Barcelona with Latin American students. [...]
Cet article rend compte d'une recherche qui vise à analyser certaines influences d'une langue non encore maîtrisée dans l'apprentissage des mathématiques et, plus spécifiquement, la construction du langage algébrique. [...]

2013 - 10.35763/aiem.v0i3.59
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 3 (2013) , p. 25-44  
361.
20 p, 413.1 KB Hacia una noción situada de lengua para la educación matemática / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo me propongo, por un lado, revisar críticamente la noción de lengua mediante el análisis de prácticas en aulas de matemáticas y, por otro, contribuir a la tarea de conceptualizar dicha noción desde una perspectiva social y pedagógica. [...]
My intention in this article is, first, to critically review the notion of language through the analysis of practices in the mathematics classroom and, second, to contribute to the task of conceptualizing this notion from a social and pedagogical perspective. [...]

2014
Revista Latinoamericana de Etnomatemática, Vol. 7, núm. 2 (2014) , p. 151-169  
362.
4 p, 101.1 KB Research in mathematics education and language / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A synthesis of reasons for the production of this monograph is presented with a focus on contemporary research in the context of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. [...]
Se presenta una síntesis de razones para la elaboración de este monográfico con atención a la investigación contemporánea en el contexto del Noveno Congreso de la Sociedad Europea de Investigación en Educación Matemática. [...]

2016
PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, Vol. 11, núm. 1 (2016) , p. 1-4  
363.
15 p, 525.4 KB Language as resource : a key notion for the understanding of the complexity of mathematics learning / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The thinking of language as resource in mathematics education research has been more metaphorical than conceptual so far. This article provides grounds and reasons for the theorization of language as resource. [...]
2018 - 10.1007/s10649-018-9810-y
Educational studies in mathematics, Vol. 98, núm. 3 (2018) , p. 215-229  
364.
24 p, 139.3 KB El aprendizaje matemático de alumnos bilingües en Barcelona y Tucson / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Civil, Marta (University of Arizona)
En este artículo discutimos aspectos de la participación y el aprendizaje de alumnos bilingües en la clase de matemáticas. Recopilamos datos de nuestros estudios con alumnos bilingües latinoamericanos escolarizados en Barcelona, España, y con alumnos bilingües de origen mexicano en Tucson, Estados Unidos. [...]
In this article we address aspects of the participation and learning of bilingual students in the mathematics classroom. We draw on data from our studies with bilingual students from Latin America attending school in Barcelona, Spain, and with bilingual students of Mexican origin in Tucson, U. [...]

2010
Quadrante: Revista de Investigaçao em Educaçao Matemática, Vol. 29, núm. 1 (2010) , p. 5-28  

Articles : 743 registres trobats   inicianterior355 - 364següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.