Articles

Articles 11 records found  previous11 - 11  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
11 p, 623.2 KB Enseñar los cambios ecológicos en la secundaria : un reto en la transposición didáctica / Ibarra Murillo, Julia (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
En este trabajo se estudia la distancia en la estructura y en los signifi cados que hay entre la ciencia de los científicos y la de los libros de texto con respecto a la teoría de la sucesión. Dado que existen paradigmas científicos distintos para explicar los cambios ecológicos, los examinamos y analizamos cómo se concretan en los libros de ciencia y cómo se transponen a los textos de la enseñanza secundaria. [...]
This job studies the distance in the structure, and in what is significant, between the science of scientists and the text in books with respect to the theory of succession. Given that there exist different scientific paradigms to explain the ecological changes, we examined the different focuses included in the scientific books, the tools that the authors use for the construction of ecological theory and the contribution of such, or the distortion effect, that is produced. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3827
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 345-355  

Articles : 11 records found   previous11 - 11  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.