Documents de recerca

Documents de recerca 25 registres trobats  inicianterior16 - 25  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
16.
16 p, 173.3 KB Trade liberalization, competition and growth / Licandro, Omar ; Navas Ruiz, Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
Increasing evidence support the claim that international trade enhances innovation and productivity growth through an increase in competition. This paper develops a two-country endogenous growth model, with firm specific R&D and a continuum of oligopolistic sectors under Cournot competition to provide a theoretical support to this claim. [...]
2010 (Working papers ; 806.10)  
17.
35 p, 288.0 KB Privatization and competition in the delivery of local services : an empirical examination of the dual market hypothesis / Bel i Queralt, Germà 1963- (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica) ; Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper empirically analyses the hypothesis of the existence of a dual market for contracts in local services. Large firms that operate on a national basis control the contracts for delivery in the most populated and/or urban municipalities, whereas small firms that operate at a local level have the contracts in the least populated and/or rural municipalities. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-04)  
18.
77 p, 853.4 KB Factores de marketing que determinan el rendimiento internacional de las empresas exportadoras españolas : enfoque sobre las empresas born-global / Gheorghiu, Maria Cristina ; Rialp Criado, Àlex, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El estudio de las nuevas empresas se ha convertido en una parte importante de la literatura sobre la creación de empresas internacionales y dentro de este campo las empresas que empiezan la actividad internacional a poco tiempo después de su creación, nombradas empresas born-global, en adelante BG*, empiezan a despertar el interés de los investigadores. [...]
2007  
19.
45 p, 294.5 KB A Retail benchmarking approach to eficient two-way access pricing / Jeon, Doh-Shin ; Hurkens, Sjaak ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
We study a retail benchmarking approach to determine access prices for interconnected networks. Instead of considering fixed access charges as in the existing literature, we study access pricing rules that determine the access price that network i pays to network j as a linear function of the marginal costs and the retail prices set by both networks. [...]
2007 (Working papers ; 717.07)  
20.
33 p, 318.9 KB Is bundling anticompetitive? / Chioveanu, Ioana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
I analyze the implications of bundling on price competition in a market for complementary products. Using a model of imperfect competition with product differentiation, I identify the incentives to bundle for two types of demand functions and study how they change with the size of the bundle. [...]
2006 (Working papers ; 568.03)  
21.
44 p, 281.6 KB Competition and well-being / Brandts, Jordi ; Riedl, Arno ; Winden, Frans van ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
We study the effects of competition in a context in which people's actions can not be contractually fixed. We find that in such an environment the very presence of competition does neither increase efficiency nor does it yield any payoff gains for the short side of the market. [...]
2006 (Working papers ; 608.04)  
22.
188 p, 1.1 MB Competitive advantages and the smes : the role of distinctive competences as determinants of success, are there differences across gender, sector, and size? / Hamilton, Leonora C. ; Guallarte Nuez, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
La afirmación sobre la importancia de las ventajas competitiva y las competencias distintivas como determinantes del éxito y el crecimiento de las empresas ha incrementado sustancialmente en la última década. [...]
The importance of competitive advantages and distinctive competencies as determinants of a firm's success and growth has increased tremendously in the last decade. Practitioners and academicians have centered their studies on firm specific characteristics that are unique and add value to the ultimate consumer. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
2 documents
23.
333 p, 2.1 MB La Competitivitat de les manufactures catalanes a la Unió Europea ampliada des de la perspectiva del quality gap / Fernández Sirera, Tatiana ; Lladós Masllorens, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
La present tesi doctoral analitza l'evolució i els factors determinants de la competitivitat de les manufactures catalanes a la UE-25 en el període 1999-2004. La contribució principal del treball és l'aplicació de l'indicador del quality gap a l'anàlisi de la competitivitat. [...]
The present doctoral thesis analyses the evolution and the determining factors of the competitiveness of the Catalan manufacturing sector in the EU-25 in period 1999-2004. The main contribution of the work is the application of the quality gap indicator to the competitiveness analysis. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
24.
92 p, 683.5 KB Strategic pricing in oligopoly markets / Chioveanu, Ioana ; Vives, Xavier, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
La tesis contribuye a la teoría del oligopolio. Analiza la competencia en precio cuando hay interacción estratégica entre las empresas. Me interesan particularmente las situaciones en que las empresas toman otras decisiones antes de competir en precios o cantidades. [...]
My Ph. D. Thesis is intended as a contribution to oligopoly theory. It deals with the analysis of price competition when there is strategic interaction amongst firms. I am especially interested in situations where product market competition is preceded by another strategic decision. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
25.
127 p, 285.0 KB La Tutela penal del secreto de empresa, desde una teoría general del bien jurídico / Morón Lerma, Esther ; Morales Prats, Fermín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
El desarrollo tecnológico de la sociedad postindustrial del siglo XX ha generado un modelo social, cuyo progreso depende, en gran medida, de los sistemas de información y comunicación y en el que la información, lógicamente, se configura como un bien de inusitado valor. [...]
The technologic evolution's postindustriral society of Modern Age has generated a social model whose progress depend on information and comunication systems. For many firms, trade secrets provide a crucial competitive advantage. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
5 documents

Documents de recerca : 25 registres trobats   inicianterior16 - 25  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.