Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.03 segundos.
Libros y colecciones, Encontrados 4 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones Encontrados 4 registros  
1.
16 p, 603.1 KB Out-of-school language learning and educational equity / Moore de Luca, Emilee ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This chapter explores existing scholarship on out-of-school learning at both a local (Catalan) and an international level. We particularly focus on research that documents foreign language learning and literacy development in both informal and nonformal education across diverse socioeconomic, linguistic and cultural contexts. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 27-42  
2.
174 p, 2.8 MB Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action / Moore de Luca, Emilee, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy ; Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia ; Hawkins, Margaret R. ; Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors ; Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This volume reports on the main results of the research project Inclusive epistemologies and practices of out-of-school English learning. The study reacts to low attainment levels in English as a foreign language among socioeconomically disadvantaged youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021 (Foreign Language Teaching in Europe ; 19) - 10.3726/b18699  
3.
14 p, 407.0 KB How to write a research paper / Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 469-496
2 documentos
4.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
274 p, 4.5 MB La Gestió del plurilingüisme a l'aula en l'educació superior : estudi de cas: introducció de classes en anglès a l'Escola d'Enginyeria B / Borràs, Eulàlia ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest és un estudi qualitatiu que aborda l'impacte de la introducció de l'anglès en les classes d'una escola d'enginyeria com a conseqüència de les polítiques derivades de l'Espai Europeu d'Educació Superior. [...]
This qualitative study deals with the impact of the introduction of English in the classes of an engineering school as a consequence of policies stemming from the European Higher Education Area. In current university policy English serves two functions: (i) the international projection of the university and (ii) the academic and professional preparation of its students for a globalized world, where English has become the lingua franca. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documentos

Vea también: autores con nombres similares
9 Borras, Eva
4 Borràs, E.
1 Borràs, Elisenda
1 Borràs, Emma
1 Borràs, Encarna
2 Borràs, Enric
1 Borràs, Enriqueta
9 Borràs, Eva
1 Borràs, È. Bosch
4 Borrás, E.
2 Borrás, Eliseo
9 Borrás, Eva
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.