Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
30 p, 1.8 MB Los centros comerciales como paisajes globales en la reconfiguración de los espacios público-privados / Escudero Gómez, Luis A. (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Castiblanco Roldán, Andrés (Universidad Distrital Francisco José de Caldas) ; Wilches Tinjacá, Jaime A. (Institución Universitaria Politécnico Grancolombiano)
Los centros comerciales forman parte de los paisajes globales. Se han transformado en un signo territorial del consumo a escala planetaria y de la mercantilización y apropiación de los espacios públicos. [...]
Els centres comercials formen part dels paisatges globals. S'han transformat en un signe territorial del consum a escala planetària i de la mercantilització i apropiació dels espais públics. L'objectiu principal de l'article és analitzar el centre comercial com un paisatge global en la reconfiguració dels espais publicoprivats. [...]
Les centres commerciaux font partie des paysages mondiaux. Ils sont devenus un signe terri-torial de consommation à l'échelle planétaire ainsi que de commercialisation et d'appropriation des espaces publics. [...]
Shopping centres are part of what we call "Global Landscapes": common areas in the spatial model, brought about by globalization. They have become a sign of consumerism in a specific territory all over the planet and of commercialization and appropriation of public spaces. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.675
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 1 (2022) , p. 25-53 (Articles)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.