Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
26 p, 893.3 KB La prueba conceptual de electricidad y magnetismo : análisis de confiabilidad y estudio de las dificultades más frecuentes / Barniol, Pablo (Tecnológico de Monterrey (Mèxic)) ; Campos, Esmeralda (Tecnológico de Monterrey (Mèxic)) ; Zavala, Genaro (Tecnológico de Monterrey (Mèxic))
La prueba The Conceptual Survey of Electricity and Magnetism (CSEM) ha sido ampliamente utilizada en el área de la educación de la física. Sin embargo, hasta la fecha no existe un estudio que presente el test en su versión en español. [...]
The Conceptual Survey of Electricity and Magnetism (CSEM) has been widely used in the field of physics education. However, to date, no study presents a version of the test in Spanish. This article has three general objectives: 1) to present the CSEM in Spanish and analyze its reliability and discriminatory power, 2) to perform a detailed analysis of the most frequent difficulties of the students in the concepts evaluated in the test, and 3) to establish recommendations for research and instruction of these concepts. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2456
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 165-190 (Investigaciones Didácticas)  
2.
14 p, 199.8 KB Resolución de problemas basada en el análisis : hacer del análisis y del razonamiento el foco de la enseñanza de la física / Leonard, William J. ; Gerace, William J. ; Dufresne, Robert J.
Usando los resultados provenientes de la investigación educativa en áreas tales como concepciones alternativas, diferencias entre expertos y novatos, adquisición de esquemas, sobrecarga cognitiva y análisis jerárquico, hemos desarrollado un marco para pensar sobre la organización del conocimiento y su uso para la comunicación, y sobre el razonamiento y la resolución de problemas. [...]
Summary. Using the results of educational research coming from such areas as alternative conceptions, expert-novice differences, schema acquisition, cognitive overload, and hierarchical analysis, we have developed a framework for thinking about knowledge organization and its use for communication, reasoning, and problem solving. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3955
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 387-400  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.