Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
17 p, 303.3 KB Acceso a la educación superior en Chile desde la financiación privada : entre la inequidad estructural y la oportunidad individual / Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Climent Sanjuan, Victor (Universitat de Barcelona) ; Rivera Bilbao, René (Universidad de las Artes y las Ciencias de la Comunicación (Chile))
El principal indicador para evaluar la equidad del sistema de educación superior en Chile ha sido la ampliación de la matrícula. Entre las medidas adoptadas para su consecución se encuentra el uso del Crédito con Aval del Estado (CAE) como herramienta para financiar los estudios universitarios. [...]
El principal indicador per avaluar l'equitat del sistema d'educació superior a Xile ha estat l'ampliació de la matrícula. Entre les mesures adoptades per aconseguir-ho es troba l'ús del Crèdit amb Aval de l'Estat (CAE) com a eina per finançar els estudis universitaris. [...]
The main indicator for evaluating the equity of the higher education system in Chile has been the expansion of enrollment. Among the measures adopted to achieve such equity is the creation of a State Guaranteed Student Credit (SCSC) as a tool to finance university studies. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1204
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 447-463 (Temas de investigación)  
2.
18 p, 687.2 KB Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries / Osorio-Saez, Eliana Maria (University of Bath) ; Eryilmaz, Nurullah (University of Bath) ; Sandoval-Hernandez, Andres (University of Bath) ; Lau, Yui-yip (The Hong Kong Polytechnic University) ; Barahona, Elma (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Bhatti, Adil Anwar (University of Karachi (Pakistan)) ; Ofoe, Godfried Caesar (Ghana Education Service) ; Ordóñez, Leví Astul Castro (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Ochoa, Artemio Arturo Cortez (University of Bristol) ; Espinoza Pizarro, Rafael Ángel (Universidad Nacional de Costa Rica) ; Fonseca Aguilar, Esther (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Isac, Maria Magdalena (KU Leuven) ; Dhanapala, K. V. (University of Colombo (Sri Lanka)) ; Kameshwara, Kalyan Kumar (University of Bath) ; Contreras, Ysrael Alberto Martínez (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Mekonnen, Geberew Tulu (University of Tasmania (Austràlia)) ; Mejía, José Fernando (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Miranda, Catalina (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Moh'd, Shehe Abdalla (State University of Zanzibar (Tanzània)) ; Ulloa, Ricardo Morales (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Morgan, K. Kayon (University of Hartford (Estats Units d'Amèrica)) ; Morgan, Thomas Lee (Sacred Heart University (Estats Units d'Amèrica)) ; Mori, Sara (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Nde, Forti Ebenezah (University of Yaounde (Camerun)) ; Panzavolta, Silvia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz, Carla Leticia (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Picardo, Oscar (Arizona State University) ; Piñeros, Carolina (Corporación Colombiana de Padres y Madres-Red PaPaz) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Rosa, Alessia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Saldarriaga, Lina Maria (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Aberastury, Adrián Silveira (Universidad de la República (Uruguai)) ; Tang, Y. M. (The Hong Kong Polytechnic University) ; Taniguchi, Kyoko (Hiroshima University) ; Treviño, Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Celis, Carolina Valladares (University of Bristol) ; Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Zhao, Dan (University of Bath) ; Zionts, Allison (Goldsmiths, University of London)
This data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. [...]
2021 - 10.1016/j.dib.2021.106813
Data in brief, Vol. 35 (february 2021)  
3.
13 p, 556.3 KB Comunidades virtuales, jóvenes y aprendizaje : la complejidad de una categorización / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Miño Puigcercós, Raquel (Universitat de Barcelona) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona)
El presente artículo deriva de la primera fase de ejecución del proyecto de investigación "Comunidades virtuales de jóvenes: hacer visible sus aprendizajes y saberes" financiado por el Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud (Segunda Convocatoria de Ayudas a la Investigación-2015), de carácter exploratorio y de un año de duración. [...]
The current article derives from the first stage of the research project "Virtual communities of youth: making visible their learning and knowledges", funded by The Reina Sofia Centre on Adolescence and Youth (Second Call for Research Grants-2015), exploratory and with a duration of one year. [...]

2016
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 7, núm. 2 (2016) , p. 25-37  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.