1.
|
26 p, 4.7 MB |
La respuesta a las epidemias en los siglos XIX y XX : un estudio comparado entre Portugal y Chile
/
de Almeida, Maria Antónia Pires (Universidade do Minho)
En tiempos de crisis sanitarias como las que ocurrieron en Portugal en 1854-56, 1899 y 1918, especialmente en Oporto, donde el cólera morbus, la peste bubónica, el tifo exantemático, la gripe neumónica y la viruela mataron a un alto porcentaje de la población, las imágenes de las epidemias en los periódicos y en la literatura científica de la época nos permiten conocer el estado de la ciencia y las respuestas de las autoridades para controlar su difusión. [...] Images of epidemics in the contemporary press and scientific literature reveal the state of the art in science at the time and the responses of the authorities to control their spread. Portugal underwent health crises in 1854-56, 1899, and 1918, particularly in Oporto, where cholera morbus, bubonic plague, exanthematic typhus, Spanish flu, and smallpox killed large proportions of the population. [...]
2023
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 43 Núm. 1 (2023) , p. 219-244 (Articles)
|
|
2.
|
8 p, 752.1 KB |
El futuro ya está aquí : Nuevas tendencias de la investigación en los Estudios Japoneses en España
/
Guarné, Blai (Universitat Autònoma de Barcelona)
La creación hace cinco años de la revista académica Mirai. Estudios Japonesesconstituye una magnífica ocasión para reflexionar sobre la consolidación de los Estudios Japoneses en nuestro país durante este lapso temporal. [...] The creation five years ago of the academic journal Mirai. Estudios Japoneses constitutes a wonderful occasion to reflect on the consolidation of Japanese Studies in our country during this period. With this goal, the article provides an overview of the research groups on Japanese Studies in the Spanish university systemand considers their main scientific contributions in this field and the contextualization of the essays reunited in the monograph. [...]
Madrid : Ediciones Complutense, 2022 - 10.5209/mira.83062
Mirai. Estudios Japoneses, Vol. 2022 Núm. 6 (2022) , p. 3-10
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
6 p, 79.7 KB |
International study of seventh grade students' understandings of scientific inquiry : the cases of Israel and South Africa
/
Mamlok-Naaman, Rachel (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching) ;
Gaigher, Estelle (University of Pretoria (South Africa). Department of Science, Mathematics and Technology Education) ;
Hattingh, Anne-marie (University of Cape Town (South Africa)) ;
Kay, Gillian (University of Cape Town (South Africa)) ;
Blonder, Ron (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching)
Although understanding of scientific inquiry (SI) is included in science education reform documents around the world, virtually nothing is known about middle school students' understandings of scientific inquiry. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3581-3586
|
|
10.
|
22 p, 445.3 KB |
Juegos para enseñar la naturaleza del conocimiento científico y tecnológico
/
Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears) ;
Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears)
La naturaleza del conocimiento científico y tecnológico constituye un componente esencial de la alfabetización en ciencias o de la competencia científica, y por eso sus contenidos innovadores se están incorporando a los currículos de ciencias actuales. [...] La naturalesa del coneixement científic i tecnològic constitueix un component essencial de l'alfabetització en ciències o de la competència científica, i per això els seus continguts innovadors s'estan incorporant als currículums de ciències actuals. [...] The nature of scientific and technological knowledge is an essential component of scientific literacy or science competence and form part of the current science curricula as innovative content. Due to the lack of appropriate educational materials, however, teaching such concepts in the classroom is a major challenge. [...]
2017 - 10.5565/rev/educar.839
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 149-170 (Temas de investigación)
|
|