Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)

El Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM) es un Centro Especial de Investigación de la Universidad Autónoma de Barcelona, creado a partir del Grupo de Investigación TIREC (Tecnología Informática e Investigación Educativa). El CRECIM es una entidad dedicada a fomentar una mejor alfabetización científica, matemática y tecnológica de la población a partir de diversas líneas de trabajo: el estudio de la práctica científica en el aula y la alfabetización científico-tecnológica; el uso de herramientas digitales como instrumentos mediadores de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias; el fomento del interés por las disciplinas STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics); la enseñanza y aprendizaje mediante metodologías tipo maker y tinkering; y la promoción de la equidad educativa en disciplinas STEM.

 

Últimas adquisiciones:
2017-06-06
06:03
6 p, 142.4 KB El uso del aula digital en las clases de ciencias de secundaria de Cataluña : análisis del estado actual. Informe de la primera parte del proyecto ADIGIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ametller, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
La presentación examina cuáles son las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) usadas por el profesorado de Ciencias de secundaria de Cataluña de los centros que participan en el proyecto 1x1 así como identifica algunos patrones de uso de las principales herramientas. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1657-1662 (Innovacions didàctiques)  
2017-02-28
16:13
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l’Europa multicultural i d’un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l’aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l’àmbit educatiu es promou l’aprenentatge de l’anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l’enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d’instrucció d’altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d’expansió a Catalunya i arreu d’Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
2016-10-19
12:18
70 p, 3.0 MB Els recursos educatius sobre l'energia a Catalunya : anàlisi del grau de confidencialitat en l'enfocament CTS (Ciència, Tecnologia i Societat) i del grau de sofisticació de les idees del model d'energia que presenten / Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Fi de Màster reflecteix part de la meva tasca desenvolupada entre gener i març de 2016 en el Centre de Recerca per a l'Ensenyament de les Ciències i les Matemàtiques (CRECIM) dintre del marc de la “Fase 1: Creació de base de dades” del projecte de disseny de “L’Escola de l’Energia” de l'Institut Català de l’Energia (ICAEN). [...]
UAB 2016  
2016-09-22
12:57
731 p, 13.1 MB La Tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat / Grimalt Álvaro, Carme ; Pintó, R., (Roser), dir. ; Ametller, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi es pretén realitzar una perspectiva dels usos de la tecnologia a l'aula de ciències de secundària així com establir la seva relació amb les creences del professorat. La tesi s'articula al voltant de tres estudis. [...]
En esta tesis se pretende realizar una perspectiva de los usos de la tecnología en las aulas de ciencias de secundaria así como establecer algunas relaciones entre dichos usos y las creencias del profesorado. [...]
This thesis is aimed to make an overview of the uses of the technology in secondary schools science classrooms. As well, it is aimed to set some relations between these uses and teachers' beliefs. Three related studies form the unity of this thesis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2016-07-19
13:14
28 p, 691.8 KB Informe Projecte REVIR. Estudi sobre percepció i impacte en el professorat de ciències de secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
El projecte educatiu REVIR es va iniciar fa més d'una dècada amb la voluntat de contribuir a millorar el treball experimental de l'alumnat de secundària i la formació del professorat assistent a les sessions en quant a estratègies d'ensenyament de les ciències fent ús de TIC. [...]
2015  
2016-06-20
14:06
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
2016-06-20
13:35
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents
2016-06-02
16:17
2 p, 35.1 KB La tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
A través d'enquestes, observacions a l'aula i entrevistes a docents, aquesta tesi doctoral ha estudiat detalladament la utilització de diversos dispositius en l'ensenyament de les ciències a secundària i la influència de les creences del professorat sobre aquesta tecnologia en el seu ús. [...]
2016
UAB divulga, Maig 2016  
2016-05-18
13:17
52 p, 835.1 KB Findings and recommendations for research-based practice in science education / Balzano, Emilio (Università degli Studi di Napoli Federico II) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galili, Igal (Universitah ha-Ivrit bi-Yerushalayim) ; Gramajo, Maria Cecilia (Universidad Nacional de Salta) ; Orozco Cruz, Juan Carlos (Universidad Pedagógica Nacional (Colòmbia)) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul)
Aquest informe presenta les conclusions de la investigació desenvolupada en el marc del projecte TRACES. Les conclusions es presenten en forma de recomanacions per a possibles iniciatives i polítiques futures centrades en l'educació científica. [...]
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
2016-05-18
13:13
201 p, 4.8 MB Spanish case studies (Project TRACES) / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012 (Deliverables Projecte TRACES)