Google Scholar: citations
El silencio y la palabra : reflexiones en torno a función docente y género
López Carretero, Asunción (Institut Municipal d'Educació de Barcelona)
Pérez de Lara, Núria (Universitat de Barcelona)
Arnaus, Remei (Universitat de Barcelona)

Date: 1998
Abstract: El interés del artículo se centra en el estudio de la función docente desde la perspectiva del género. La investigación en su conjunto abarca el estudio de los procesos de socialización del alumnado y del profesorado, así como las posibles relaciones que se establecen entre los modelos de profesorado y de alumnado. Este estudio, en parte, se desarrolló en un centro público de primaria y participaron en él todos los alumnos y componentes del claustro de profesores. Para llevar a cabo el estudio se les dio la palabra a los docentes y alumnos para que opinaran sobre diferentes aspectos de la acción docente. La hipótesis central que se defiende en el texto es que en el contexto educativo se desarrollan procesos de identificación que están directamente relacionados con el género.
Abstract: L'interès de l'article se centra en l'estudi de la funció docent des de la perspectiva del gènere. La investigació en el seu conjunt abasta l'estudi dels processos de socialització de l'alumnat i del professorat, així com les possibles relacions que s'estableixen entre els models de professorat i d'alumnat. Aquest estudi, en part, es va desenvolupar en un centre públic de primària i hi van participar tots els alumnes i components del claustre de professors. Per portar a terme l'estudi es va donar la paraula als docents i alumnes per tal que opinessin sobre diferents aspectes de l'acció docent. La hipòtesi central que es defensa al text és que en el context educatiu s'hi desenvolupen processos d'identificació que estan directament relacionats amb el gènere.
Abstract: The aim of this article is to study the teaching-learning situations from the point of view of the gender. The whole investigation includes the study of socialisation processes of students and teachers as well as the kind of relationships that may appear between both the teachers and the students models. This study was partly developed in a public primary school with the participation of all the students and teachers, and it contains some of their opinions concerning a number of different aspects of the docentship. The main hypothesis of the article is that some processes of identification clearly related to the gender, appear and develop within the educational context.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Tratamiento de la diversidad ; Intervención educativa ; Coeducación ; Género ; Función docente ; Tractament de la diversitat ; Intervenció educativa ; Coeducació ; Gènere ; Funció docent ; Dealing with diversity ; Educational intervention ; Coeducation ; Gender ; Teaching-learning situation
Published in: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 189-194, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20689
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-lopez-perez-arnaus
DOI: 10.5565/rev/educar.356


6 p, 31.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir