Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/115601
Anàlisi de procediments per a la creació i gestió del coneixement mitjançant comunitats de pràctica a l'administració pública / Joaquín Gairín Sallán (coord.) ; Miren Fernández de Álava... [et al.]
Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Martínez Marín, Jesús (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
Giménez Marín, Daniel
Escola d'Administració Pública de Catalunya

Publicació: [Barcelona] : Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011
Descripció: 131 p.
Resum: En la societat actual el coneixement s'està erigint com un bé de gran valor estratègic i es busquen formes de crear, gestionar, controlar i posseir aquest coneixement. En aquest sentit, en aquest estudi ens interessen els actors i processos vinculats a la CGC (Del Moral et al. , 2007; Drucker, 2003; Holsapple i Wu, 2008) i, com no, la pròpia gestió del coneixement (Basu y Sengupta, 2007; dePaula y Fischer, 2005; Milton, 2005; Stankosky, 2005; Weber, 2007). El propòsit de la recerca que es presenta va ser analitzar procediments de creació i gestió del coneixement en comunitats de pràctica generades en l'àmbit de l'administració púbica, i amb ús intensiu de tecnologia, amb l'objectiu de delimitar els factors d'èxit de les comunitats analitzades per tal de crear un mapa de bones pràctiques, tot concretant protocols d'intervenció i estàndards de qualitat. El mètode utilitzat per a la re cerca ha estat l'estudi de cas. Concretament, s'utilitzà el multicas, en el qual s'ha generat una innovació organitzativa (processo~de CGC) adoptada per algunes organitzacions o comunitats (casos individuals), però, en realitat, el que ens interessa és l'estudi global de totes elles. Com indica Yin (2009), aquest tipus d'estudi multicas resulta més robust i consistent que l'estudi de casos individuals. Els resultats de la recerca han permès la identificació d'indicadors, l'establiment d'estàndards, la determinació de bones pràctiques i la creació d'una Guia d'autoavaluació per a la millora de les comunitats de pràctica existents o que es creïn a l'àmbit de l'administració pública.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Català
Document: report
Matèria: Administració pública ; Gestió del coneixement



131 p, 1.9 MB

Síntesi
34 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2014-02-07, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir