Abstract: |
Contextualització L'auditoria sociolaboral és actualment una eina d''avaluació de la gestió de l'organització i els RRHH en l'entorn organitzacional, que proveeix de la informació sobre les polítiques aplicades i el seu impacte. És un model d'anàlisi i reflexió que permet una avaluació integral del factor humà, que aporta recomanacions de millora. Per tot l'assenyalat, l'assignatura d'Auditoria Sociolaboral s'ha dissenyat des d'una perspectiva plural, donant prioritat al pluralisme metodològic i a la diversitat de perspectives de la pròpia disciplina. Objetius Conèixer els diferents enfocaments d'Auditoria Sociolaboral. Comprendre com l'Auditoria Sociolaboral contribueix a identificar les possibles millores en els processos organitzatius i de gestió del factor humà a les organitzacions. Identificar a la pràctica (en un context laboral real), la utilitat d'una auditoria sociolaboral. Obtenir informació clau a través d'una entrevista amb una organització per identificar necessitats de millora d'una organització. Analitzar i interpretar la informació obtinguda a través d'un procés de recollida d'informació. Dissenyar i desenvolupar les fases d'una auditoria sociolaboral. Diferenciar diversos tipus d'auditoria sociolaboral, així com les característiques pròpies de cada una d'elles. Comprendre la necessitat d'un pluralisme metodològica en l'auditoria sociolaboral, tant per atendre la diversitat de perspectives, com per seleccionar la més adequada a cada tipus d'enfocament. |