Reflexiones en torno a la consideración pedagógica de la 'educación formal', 'no formal' e 'informal'
Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
1993 |
Resum: |
In this article, the author pretends -as already insinuates the proper title- to reflect upon the next points: a) the mutual relation between 'formal', 'no-formal' and 'informal' education; b) to question the proper concept of 'informal education'; c) to realize some epistemological considerations about the repercussions that the amplification of this object of knowledge can have on pedagogy, in its quality of science with a minimal proper entity; It's on these two last aspects of this article, that really falls the principal weigth or effort of this study. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Teoría de la educación, Vol. 5 (1993) , p. 139-149, ISSN 2386-5660 |
Adreça alternativa: https://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/1130-3743/article/view/2999
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2014-10-15, darrera modificació el 2022-07-09