Les estratègies i els recursos expressius en els magazins radiofònics
Bassols i Puig, M. Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Rico, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Torrent, Anna M. (Anna Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Grup Llengua i Mèdia

Data: 2007
Resum: Aquest article és fruit de l'anàlisi de quatre magazins radiofònics (El matí de Catalunya Ràdio, On vols anar a parar?, Un altre món i Serendípia) i, concretament, de la llengua oral que s'hi utilitza. De fet, l'objectiu primer de l'estudi és posar de manifest les estratègies lingüístiques dels presentadors que fan que el programa guanyi en empatia cap al receptor, que aconsegueixi connectar amb el seu públic de cada dia. S'hi vol respondre les preguntes: Com s'ho fan alguns conductors de magazins radiofònics per atreure l'audiència? Quines habilitats lingüístiques són més efectives a l'hora d'aconseguir l'atenció dels oients? Quines diferències hi ha entre ells?.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Llenguatge radiofònic ; Oralitat ; Llengua col·loquial ; Frases fetes
Publicat a: Quaderns del CAC, Núm. 28 (Maig-Agost 2007) , p. 63-77, ISSN 2014-2242



15 p, 149.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-11-03, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir