Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/127928
La intermodalitat entre el transport aeri i el ferroviari per a les mercaderies a Europa
Cuscó Borràs, Oriol
Matas i Prat, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2014
Descripció: 96 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: S’ha estudiat la viabilitat de la intermodalitat entre el transport aeri i el ferroviari per a les mercaderies en el àmbit de la UE. És una intermodalitat poc desenvolupada a l’actualitat ja que el transport ferroviari és lent, ineficient i poc fiable, i aquests atributs són antagònics al transport aeri. No obstant, el transport ferroviari està canviant gràcies a la creació de sistemes ràpids i fiables com el Lorry Rail, i una possible futura implantació de trens d’alta velocitat de càrrega. Per tant, aquesta intermodalitat pot ser viable per a substituir o complementar els camions RFS i els vols intraeuropeus.
Resum: Se ha estudiado la viabilidad de la intermodalidad entre el transporte aéreo y el ferroviario para les mercancías en el ámbito de la UE. Es una intermodalidad poco desarrollada en la actualidad, ya que el transporte ferroviario es lento, ineficiente y poco fiable, y estos atributos son antagónicos al transporte aéreo. No obstante, el transporte ferroviario está cambiando gracias a la creación de sistemas rápidos y fiables como el Lorry Rail, y una posible futura implantación de trenes de alta velocidad de carga. Por lo tanto, esta intermodalidad puede ser viable para substituir o complementar los camiones RFS y los vuelos intraeuropeos.
Resum: This project studies the viability of the intermodality between air and rail freight transport in the EU. It is currently an undeveloped intermodality, due the fact that rail transport is slow, inefficient and unreliable, and these attributes are against the nature of air transport. Notwithstanding the former, the rail transport is changing towards rapidity and efficiency because of systems like Lorry Rail, and the possible future implementation of freight transportation by high speed rail. Thus, this intermodality may be viable for the complement or the substitution of RFS trucks and intra-european flights.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Transport de mercaderies ; Unió Europea, Països de la ; Aviació comercial ; Ferrocarrils



96 p, 4.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-01-07, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir