Educación mediática y dinamización de las relaciones interculturales juveniles
Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Martínez Suárez, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2013
Resum: Nuestro objetivo es reflexionar sobre la utilidad de la educación mediática como herramienta para estimular las relaciones sociales interculturales en el colectivo juvenil a partir del análisis desde la perspectiva feminista de tres estudios de caso. En concreto, se analizan tres proyectos desarrollados en Cataluña (EmMou BCN Intercultural, kdm;) y Joves, Identitat i Creació) y, a partir de ahí, se proponen líneas de actuación concretas, encaminadas a mejorar la aplicación y desarrollo de este tipo de iniciativas. Este texto es fruto de una investigación realizada en 2010/2011: "Los proyectos de dinamización juvenil intercultural en el entorno Web 2. 0 desde la perspectiva feminista", financiada por el Institut Català de les Dones y el Institut de la Comunicació InCom-UAB (proyecto competitivo).
Resum: Our aim is to examine the utility of media literacy education as a tool for encouraging social intercultural interaction in youth group. From the feminist perspective, we have analyzed three case studies. Particularly, the three projects are in progress at Catalonia (EmMou BCN Intercultural, kdm;) and Joves, Identitat i Creació). This research allows us to propose specific action lines aimed at improving the application and development of such initiatives. This text is the result of an investigation carried out in 2010/2011: "The intercultural youth revitalization projects in the Web 2. 0 environment from the feminist perspective", funded by the Institut Català de les Dones and the Institut de la Comunicació InCom-UAB (competitive Project).
Nota: Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (2014/SGR-01594)
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educación mediática ; Género ; Interculturalidad ; Juventud ; Media literacy education ; Gender ; Interculturality ; Youth
Publicat a: Rastros - Revista do Núcleo de Estudos de Comunicação, Núm. 18 (2013) , p. 125-137, ISSN 2358-8837



13 p, 208.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-04-24, darrera modificació el 2024-05-07



   Favorit i Compartir