Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/133530
Publicitat informativa vs. publicitat persuasiva dels automòbils
Aumatell Tió, Meritxell
Olivella, Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Data: 2015
Descripció: 38 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Titulació: Administració i Direcció d'Empreses [2501572]
Resum: Dia a dia podem veure una gran varietat d’anuncis de cotxes a la televisió, però a pocs d’ells prestem atenció i encara menys ens parem a pensar en les empreses que hi ha el darrera. Si ens centrem més concretament en un tipus d’anuncis, per exemple, el dels automòbils, que és un producte que està a la seva etapa de maduresa, i que per tant, és un producte conegut per el mercat i ja no cal informar per donar-lo a conèixer. Veiem que en els anuncis de cotxes la majoria de publicitat és persuasiva però que també existeix la publicitat informativa. Així doncs, quan les empreses fan publicitat informativa i quan fan publicitat persuasiva? Depèn del producte que volen vendre? O no té res a veure? Un altre factor a tenir en compte és que actualment els consumidors rebem una gran quantitat d’anuncis televisius que provoca que passem per alt la majoria de productes anunciats. És eficient la publicitat? Realment té efecte sobre els consumidors? També és interessant preguntar-se si realment a les empreses els hi surt a compte invertir grans quantitats de publicitat o és millor no fer-ne, ja que existeix una gran competència en el mercat i els clients reben una gran quantitat d’informació sobre una bona varietat dels automòbils que poden comprar. En aquest treball resoldrem tots aquests dubtes a través d’una petita mostra dels anuncis de cotxe del 2015, on veurem a través d’un model de diferenciació subjectiva vertical que les empreses realitzen publicitat per fer canviar les percepcions de qualitat dels vehicles que els consumidors tenen sobre el producte. On davant de productes homogenis, les empreses aconsegueixen crear una diferenciació subjectiva amb la publicitat que realitzen. I finalment, veurem que no totes les empreses els hi surt a compte crear publicitat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Publicitat ; Automòbils ; Agències de publicitat ; Publicitat informativa ; Publicitat persuasiva



TFG
38 p, 1.2 MB

Pòster
1 p, 403.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat d’Economia i Empresa. TFG

 Registre creat el 2015-07-21, darrera modificació el 2016-09-16



   Favorit i Compartir