Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137742
Seminari de Recerca [43145]
Marre, Diana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Seminario de Investigación
Data: 2015-16
Pla d'estudis: Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
Titulació: Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [4313769]
Resum: Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. Exposar de forma narrativa els resultats de la investigació segons els cànons crítics de la disciplina, tenint en compte els públics diversos als quals es dirigeix Proporcionar orientacions als estudiants de Màster que els permeti entendre el paper de la comunicació científica en el treball antropològic i elaborar les seves pròpies escriptures. S'enfoca primàriament a ponències en conferencies i jornades, articles científics i propostes de investigació, però descriure també altres tipus de comunicació. 1 Seminari de Recerca 2015 - 2016 Un moment central de la pràctica formativa d'un màster és l'elaboració del treball d'investigació o Treball Final de Màster. A més del coneixement i aplicació dels mètodes i tècniques adaptades a cada treball antropològic particular, s'ha demostrat molt útil per un bon desenvolupament i realització del Treball Final de Màster l'assistència a seminaris de discussió i la discussió mateixa de treball d'investigació en curs, a més del debat teòric crític sobre aquells aspectes centrals relacionats temàticament amb cada investigació particular. L'objectiu general del Laboratori d'Antropologia és la formació en aquesta fase d'anàlisi crític de la investigació. Assistir a seminaris de presentació d'investigacions en curs o finalitzats per part d'experts investigadors reconeguts nacional i internacionalment, i contribuir al debat sobre la seva finalització i els resultats finals, en fòrums compartits eventualment per investigadors d'altres nivells formatius (doctorat, post-doctorat, investigadors sènior). En total es programaran cinc seminaris, un total de 10 hores. Assistir a seminaris de discussió dels avenços teòrics i/o metodològics per àmbits temàtics amb investigadors experts amb la finalitat de madurar els resultats parcials i els avenços de la pròpia investigació de TFM a la llum del panorama disciplinar. Contribuir a la presentació de almenys d'un d'ells i participar en les sessions de discussió. En total es programaran cinc sessions, un total de 10 hores. Aprendre a elaborar assajos breus a mode de ressenyes amb la finalitat d'aprendre la tasca d'anàlisi crític de la disciplina i eventualment publicar aquestes ressenyes en una revista acadèmica Coneixement de les fonts primàries i secundàries i la importància de l'anàlisi de les mateixes en la investigació antropològica. Coneixement dels arxius, la seva diversitat i organització i de la importància dels HRAF per l'anàlisi comparatiu. Proporcionar coneixement sobre les diferents metodologies per l'anàlisi de dades socio-científics, les seves potencialitats i limitacions, així com practicar l'ús de programes informàtics que ajuden en aquestes tasques.
Llengua: Català.



Català
8 p, 38.7 KB

Castellà
8 p, 42.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-09-14, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir