Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137810
“How do we make questions: we can or can we?” : an exploratory study on focus on form in a CLIL classroom
José Flores, Ariadna
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2015
Descripció: 56 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Resum: This paper seeks to provide insight into the integration of content and language in the teacher’s discourse of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) local context in a high-school in Catalonia. Its main aims include knowing to what extent FonF (Focus-on-Form) is present in a CLIL classroom, analyzing which types of FonF appear in the teacher’s discourse and exploring what effect co-teaching has in relation to FonF. Nine CLIL sessions were observed, audio-recorded and transcribed. After analyzing the data, results furnished the idea that there is a gradual movement towards a true integration of content and language, revealing a certain degree of FonF in the teachers’ discourse.
Resum: Aquest treball busca aportar aclariments en la integració del contingut i el llenguatge en el discurs del professorat d’un context local d’AICLE en un institut de Catalunya. Els principals objectius d’aquest treball son analitzar els diferent tipus de Focus-on-Form (FonF) que apareixen en el discurs del professorat i explorar quins efectes té l’ensenyament conjunt en relació amb FonF. Nou classes van ser observades, gravades i transcrites. Després d’analitzar totes les dades, els resultats recolzen la idea de que hi ha un moviment gradual cap a una verdadera integració de contingut i llenguatge, revelant que hi ha algun grau de FonF al discurs del professorat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: CLIL ; Focus-on-Form ; Teacher discourse ; Co-teaching ; Content teacher ; Language specialist ; AICLE ; Discurs del professorat ; Co-ensenyament ; Professor de contingut ; Especialista de llengua



56 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2015-09-16, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir