Facultat de Filosofia i Lletres. Treballs de fi de grau
Aquesta col·lecció recull els treballs de fi de grau (TFG) elaborats pels estudiants que cursen estudis a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, a partir del curs 2012-2013.
Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2024-07-25
15:53
33 p, 784.0 KB Las mujeres de Garcilaso: prototipo o realidad / Antonio Rafart, Ruth de ; Morros, Bienvenido dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La obra poética de Garcilaso de la Vega ha sido considerada por toda una tradición crítica como una suerte de cancionero dedicado a Isabel Freyre. No obstante, las lecturas basadas en la biografía del autor han señalado la posibilidad de que sus composiciones, en especial sus Églogas, de carácter alusivo, puedan hacer referencia a otras personalidades femeninas que conocieron al poeta, sembrando dudas acerca de la tan defendida influencia de la lusitana en los versos garcilasianos. [...]
L'obra poètica de Garcilaso de la Vega ha estat considerada per tota una tradició crítica com una sort de cançoner dedicat a Isabel Freyre. No obstant això, les lectures basades en la biografia de l'autor han assenyalat la possibilitat que les seves composicions, especialment les seves Èglogues, de caràcter al·lusiu, puguin fer referència a altres personalitats femenines que van conèixer al poeta, sembrant dubtes sobre la tan defensada influència de la lusitana en els versos garcilasians. [...]

2024
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]  
2024-07-23
16:08
42 p, 573.8 KB "Shifting Sands" of Identity : Racial Interactions and the Question of Belonging in Nella Larsen's Quicksand" / Illesca Martínez, Anna ; Monnickendam, Andrew dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This paper explores Helga Crane's intrinsic journey to find contentment and self-fulfillment, focusing on how her mixed race causes her to navigate between the white and black communities. The protagonist of Quicksand, spends her life searching for her true self and struggling to find a place where she truly belongs. [...]
Aquest article explora el viatge intrínsec de l'Helga Crane per tal de trobar la satisfacció i l'auto-realització, centrant l'atenció en com la seva raça mixta la porta a navegar entre les comunitats blanca i negra. [...]
Este artículo explora el viaje intrínseco de Helga Crane para encontrar la satisfacción y auto-realización, centrando la atención en cómo su raza mixta la lleva a navegar entre las comunidades blanca y negra. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
17:53
31 p, 699.3 KB Chasing the Dream : A Marxist Perspective on the American Dream through Literature / Teixidó, Clara ; Owen, David, 1962-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This project analyses the representations of labour and exploitation in the selected works, Moby Dick, The Great Gatsby, and The Hunger Games, and how these challenge the dominant narratives of meritocracy and success associated with the American Dream. [...]
Aquest projecte analitza les representacions del treball i l'explotació a les obres seleccionades: Moby Dick, El Gran Gatsby i Els Jocs de la Fam, i com desafien les narratives dominants de meritocràcia i èxit associades al Somni Americà. [...]
Este proyecto analiza las representaciones del trabajo y la explotación en las obras seleccionades: Moby Dick, El Gran Gatsby y Los Juegos del Hambre, y cómo éstas desafían las narrativas dominantes de meritocracia y éxito asociadas al Sueño Americano. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
17:41
38 p, 497.0 KB Analyzing Study Abroad Experiences through the Narratives of Adolescent English Learners / Solé Cosialls, Neus ; Codó, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This thesis focuses on the narratives of four adolescent English learners that have taken part in study abroad experiences. It aims to uncover how the teenagers describe their lived experiences and how do these shape their socialization opportunities, linguistic experiences, and adjustment as they return home. [...]
Aquesta tesi es centra en les narratives de quatre adolescents estudiants d'anglès que han participat en experiències d'estudi a l'estranger. L'objectiu és descobrir com els adolescents descriuen les seves experiències i com aquestes afecten les seves oportunitats de socialització, experiències lingüístiques, i adaptació al tornar a casa. [...]
Esta tesis se centra en las narrativas de cuatro adolescentes estudiantes de inglés que han participado en experiencias de estudio en el extranjero. El objetivo es descubrir cómo los adolescentes describen sus experiencias y cómo estas afectan sus oportunidades de socialización, experiencias lingüísticas, y adaptación al volver a casa. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
17:19
37 p, 586.9 KB Peer Interaction for Vocabulary Acquisition : Lexical Language Related Episodes in ESL/EFL Context / Romero Vargas, Lysbeth Natalia ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Over the years, various theories such as the Input, Interaction and Output Hypothesis have emerged to further comprehend language development. Inspired by these hypotheses, an innovative approach known as Peer Interaction (PI) was developed to aid in the acquisition process. [...]
Al llarg dels anys, han sorgit diverses teories com la hipòtesi d'Entrada, Interacció i Sortida per comprendre millor el desenvolupament del llenguatge. Inspirat per aquestes hipòtesis, es va desenvolupar un mètode innovador anomenat Interacció entre Iguals (II) per ajudar en el procés d'adquisició. [...]
A lo largo de los años, han surgido diversas teorías como la hipótesis de Entrada, Interacción y Salida para comprender mejor el desarrollo del lenguaje. Inspirado por estas hipótesis, se desarrolló un método innovador llamado Interacción entre Iguales (II) para ayudar en el proceso de adquisición. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
16:47
36 p, 602.8 KB Flesh, Steel and Uncertain Words : Exploring the Limitations of Posthuman and Transhuman Terms through Dan Simmons' Hyperion / Otero i Besolí, Jules ; Martín Alegre, Sara, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation draws a linguistic paradigm around the concepts of "posthumanism" and "transhumanism" with the intention of making the debate around the evolution of humanity accessible and concise. [...]
Aquesta tesi dibuixa un paradigma lingüístic al voltant dels conceptes "posthumanisme" i "transhumanisme", amb la intenció de fer accessible i concís el debat sobre l'evolució de la humanitat. Aquest paradigma consta d'un pla de coordenades cartesianes amb dos eixos: un es refereix a l'objectiu de l'evolució humana (explicantel posthumanisme i el transhumanisme) i l'altre es refereix al mètode (explicant els matisos de l'evolució biològica i cibernètica). [...]
Esta tesis dibuja un paradigma lingüístico alrededor de los conceptos "posthumanismo" y "transhumanismo" para hacer el debate sobre la evolución de la humanidad accesible y conciso. Este paradigma consiste en un plano de coordenadas cartesiano con dos ejes: uno refiriéndose al objetivo de la evolución humana (explicando el posthumanismo y el transhumanismo) y otro refiriéndose al método (explicando los matices de la evolución biológica y cibernética). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
16:36
37 p, 740.1 KB Orlando as an Extension of Nature : A Queer Ecological Reading of Virginia Woolf's Orlando. A Biography (1928) / Oromí Soldevila, Francesc ; Blanch Serrat, Francesca, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Orlando: A Biography (1928) is a biographical retelling of the life of a nobleman of the same name. The dissident behaviour of the protagonist is evidenced throughout the entire novel through her fluidity in gender expression as well as her extreme fondness for nature. [...]
Orlando: A Biography (1928) és una reinterpretació biogràfica de la vida d'un noble amb el mateix nom. El comportament dissident de la protagonista es fa evident al llarg de tota la novel·la a través de la seva fluïdesa en l'expressió de gènere, així com la seva gran afició per la natura. [...]
Orlando: A Biography (1928) es una reinterpretación biográfica de la vida de un noble con el mismo nombre. El comportamiento disidente de la protagonista se evidencia a lo largo de toda la novela a través de su fluidez en la expresión de género, así como su gran afición por la naturaleza. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
16:17
38 p, 811.8 KB "Obviously, Doctor, You've Never Been a Thirteen-year-old Girl" : The Virgin Suicides and the Glamorizing and Aspirational Rise of the "Sad Girl" Trope / Navarro, Laura ; Martín Alegre, Sara, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
During the decade of the 2010s, numerous aesthetics emerged on the new social media platforms. One of the most prominent was the Sad Girl Aesthetic, which glorified female sadness alongside other self-destructive tendencies. [...]
Durant la dècada dels anys 2010 van sorgir nombroses "aesthetics" a les noves xarxes socials. Una de les més conegudes va ser la de la "Sad Girl Aesthetic", que glorificava la tristesa femenina juntament amb altres tendències autodestructives. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-19
15:08
36 p, 617.5 KB The Role of Corrective Feedback (CF) in a Classroom Context and How it Affects Adolescent Learners of English / Moreno Avilés, Sara ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation explores the benefits that CF could provide to adolescent learners of English and reflects on how it may enhance second language acquisition by being implemented in the classroom. A thorough review of the nature of learners and the types of CF as well as the multiple aspects that comprise these procedures will be essential to understand the relation between the two and the effects and consequences of the implementation of CF in the classroom. [...]
Aquesta tesi explora els beneficis que la RC podria proporcionar als aprenents adolescents d'anglès i com pot millorar l'adquisició d'una segona llengua en implementar-se a l'aula. Investigar la naturalesa dels aprenents i els tipus de RC, així com els aspectes que comprenen aquests procediments, serà essencial per comprendre la seva relació i els efectes i conseqüències de la implementació de la RC a l'aula. [...]
Esta tesis explora los beneficios que la RC podría proporcionar a los aprendices adolescentes de inglés y cómo esta puede mejorar la adquisición de una segunda lengua al ser implementada en el aula. [...]

2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2024-07-18
19:41
48 p, 997.9 KB Did All the Poets Die in 'The Lakes'? : A Reinterpretation of the Romantic Literary Tradition in Taylor Swift's folklore (2020) / Lope Romera, Victoria ; Yurss Lasanta, Paula, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This paper proposes that Swift's approach in folklore offers a contemporary reinterpretation of the Romantic literary tradition. Rooted in a shattered past, the songs reflect an inherent desire to connect to relatable memories and experiences in order to ensure a fuller sense of identity, praising the magnificence of nature and exploring life in order to reinforce the sense of individualism that so characterized the poets of the Romantic era. [...]
Este artículo propone que el enfoque de Swift en folklore ofrece una reinterpretación contemporánea de la tradición literaria Romántica. Arraigadas en un pasado destrozado, las canciones reflejan un deseo inherente de conectar con recuerdos y experiencias cercanas para garantizar un sentido más pleno de la identidad, alabando la magnificencia de la naturaleza y explorando la vida para reforzar el sentido del individualismo que tanto caracterizó a los poetas de la época Romántica. [...]
Aquest article proposa que l'enfocament de Swift a folklore ofereix una reinterpretació contemporània de la tradició literària Romàntica. Arrelades en un passat destrossat, les cançons reflecteixen un desig inherent de connectar amb records i experiències properes per garantir un sentit més ple de la identitat, lloant la magnificència de la natura i explorant la vida per reforçar el sentit de l'individualisme que tant va caracteritzar els poetes de l'època Romàntica. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Grau en Estudis Anglesos [1482]