La enseñanza de las ciencias y la formación de profesores de enseñanza primaria para la reforma curricular : de la teoría a la práctica
Paixao, M. de Fátima (Escola Superior de Educação (Castelo Branco, Portugal))
Cachapuz, Antonio (Universidad de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa)
Date: |
1999 |
Abstract: |
This papers presents a qualitative study aiming to investigate how new Portuguese curriculum proposals from primary school (the intentional curriculum) are translated in the teaching of science of four prospective teachers (the operational curriculum). The research adopted a case study methodology in order to describe main features of the pedagogical profile of classroom practices of those teachers. Three different profiles were identified. Some interpretative aspects are outlined and important implications for pre-service education are put forward. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 69-77, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21561
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n1-paixao-cachapuz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4106
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2006-03-13, last modified 2024-05-26