Ideas epistemológicas de Laudan y su posible influencia en la enseñanza de las ciencias
Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Date: |
1999 |
Abstract: |
Sience the 60's, alternative epistemologies have been questioning in depth the rationality of science and scientific progress as well. This has not always produced positive results in the field of Science Education. The aim of this paper is to analize Laudan's ideas on these matters, as well as their possible incidence upon the teaching of science. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 327-331, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21583
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n2-colombo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4096
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2006-03-13, last modified 2024-07-24