Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159179
Estudis postcolonials en anglès [100206]
Hand Cranham, Felicity
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Postcolonial Studies
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Estudis Anglesos [801]
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Resum: La matèria Cultura i Societat, que inclou l'assignatura Estudis Postcolonials en Anglès, pretén profunditzar en la formació dels alumnes que han cursat les matèries bàsiques i nuclears del grau de Estudis Anglesos reforçant el seu coneixement del context sociocultural de tot l'entorn geogràfic de parla anglesa en el passat recent i, especialment, en el present. Aquesta assignatura en concret proporciona coneixements i referències fonamentals sobre la societat i la cultura contemporànies en relació a aspectes tan importants com la identitat de gènere, l'evolució de l'Imperi Britànic cap al Postcolonialisme -en entorns asiàtics (Índia), del Pacífic (Austràlia), africans, caribenys i fins i tot nordamericans (Canadà) i també a les pròpies illes Britàniques - i les enriquidores transformacions culturals que aquests canvis profunds impliquen, incloent-hi l'emigració i les manifestacions culturals (literatura, ficcions populars, cinema, televisió, altres medis de comunicació, etc. ). La matèria Cultura i Societat complementa específicament la formació rebuda en les assignatures Història i Cultura de les Illes Britàniques (1er curs) i Història i Cultura dels Estats Units (2on curs), essent al mateix temps imprescindible pel conjunt del grau. L'estudiant pot triar cursar aquesta assignatura de mode parcial o íntegre com a part de l'itinerari "Literatura i Cultura Angleses" de 30 crèdits, en la que també participen les assignatures complementàries Estudis Culturals en Anglès i Estudis de Gènere en Anglès. Observacions/aclaracions per mòdul o matèria 1 Observacions/aclaracions per mòdul o matèria 1. Introducció bàsica a la teoria i la pràctica dels Estudis Postcolonials en l'entorn de parla anglesa (Índia, ex-colònies del Pacífic, Austràlia, Nova Zelanda, Àfrica, el Carib i Canadà) 2. Estudi bàsic dels aspectes de classe, identitat de gènere, raça, etnicitat i nacionalitat en l'entorn sociocultural de parla anglesa. 3. Lectura crítica i anàlisi d'una selecció de textos (impresos i audiovisuals) i de manifestacions culturals de la societat contemporània de parla anglesa, seguint paràmetres propis dels Estudis Postcolonials en anglès. 4. Estudi de les transformacions recents més rellevants en la societat i la cultura de l'entorn geogràfic de parla anglesa, amb especial atenció a les introduïdes pel feminisme, el desmantellament dels imperis colonials i els nous conceptes al voltant de la idea de Cultura.
Resum: The subject Postcolonial Studies in English forms part of the area Culture and Society, which also includes Cultural Studies in English and Gender Studies in English. This subject aims to further the training of the student who has successfully completed the basic subjects in the English Studies degree, History and Culture of the British Isles (1st year) and History and Culture of the United States (2nd year). The student will widen his or her knowledge of the sociocultural context of the English speaking countries, both past and present. This area complements the basic notions of contemporary societies and cultures as regards aspects such as identity, gender, the demise of colonialism and the advent of the postcolonial era in the Indian subcontinent, Australia and New Zealand, Africa, the Caribbean, Canada, Ireland and the United Kingdom itself. The emphasis is on the enriching cultural transformations that have taken place through migration processes and cultural manifestations in literature, popular fictions, cinema, television and other media. This subject can be taken as part of the mention "Literature and Culture in English".
Llengua: Català



Català
6 p, 87.6 KB

Anglès
6 p, 86.0 KB

Anglès
Versió reduïda
2 p, 78.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir