Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159278
Gènere, Comunicació i Canvi Social [42444]
Gallego Ayala, Juana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Género, Comunicación y Cambio Social
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
Titulació: Mitjans, Comunicació i Cultura [4313227]
Resum: El mòdul "Gènere, Comunicació i canvi social" se centra en l'estudi, la reflexió i l'anàlisi dels tres conceptes continguts en l'enunciat de l'assignatura. Posa en relació la identitat de gènere amb el món de la comunicació i com aquesta dialèctica dificulta o afavoreix el canvi social. Els mitjans de comunicació són importants instruments de producció i reproducció de l'imaginari col·lectiu, en el qual els estereotips de gènere tenen un gran pes en la percepció social dels homes i les dones concret i reals. Aquest mòdul analitza el discurs dels mitjans de comunicació com a fòrums estratègics de producció de sentit, a la vegada que reflexiona sobre la responsabilitat dels mateixos en la permanència o el canvi de les imatges i estereptips de gènere. Objectius: a) Analitzar i reflexionar sobre els continguts dels mitjans de comunicació des d'una perspectiva de gènere. Els mitjans proposen lectures de la realitat que condicionen la percepció social dels fenomens, i reprodueixen les bases cognitives de la societat. b) Estudiar la interdependencia entre els mitjans de comunicació i la societat i com es manté, es produeix i reprodueix el canvi social pel que fa a les identitats de gènere.
Resum: El módulo "Género, comunicación y cambio social" se centra en el estudio, la reflexión y el análisis de los tres conceptos contenidos en el enunciado de la asignatura. Pone en relación la identidad de género con el mundo de la comunicación, y cómo esta dialéctica dificulta o favorece el cambio social. Los medios de comunicación son actualmente importantes instrumentos de producción y reproducción del imaginario colectivo, en el que los estereotipos de género tienen un gran peso en la percepción de la identidad de hombres y mujeres concretos y reales. Este módulo analiza el discurso de los medios de comunicación como nuevos fórums estratégicos de producción de sentido, a la vez que que reflexiona sobre la responsabilidad de los mismos en la permanencia o el cambio de las imágenes y estereotipos de género. Objectivos: a) Analizar y reflexionar sobre los contenidos de los medios de comunicación desde una perspectiva de género. Los medios proponen lecturas diversas de la realidad que condicionan la percepción social de los fenómenos, y reproducen las bases cognitivas de las sociedad. b) Estudiar la interdependencia entre los medios de comunicación y la sociedad, y cómo se mantiene, produce y reproduce el cambio social por lo que respecta a las identidades de género.
Llengua: Català



Català
5 p, 82.6 KB

Castellà
5 p, 82.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir