Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159320
Fisioteràpia, Història i Societat [104100]
de Cardona Recasens, Eva
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Fisioterapia, Historia y Sociedad
Data: 2016-17
Resum: L'assignatura permet conèixer els fonaments històrics de les terapèutiques físiques, naturals i complementàries i a més la seva independència professional dins el marc de les ciències biosanitàries. Des d'una perspectiva històrico- social s'ofereix a l'alumnat els elements crítics que permeten l'anàlisi i la comprensió de l'estat actual de la fisioteràpia. El pes de l'assignatura recau en tres seminaris especialitzats i no en les classes teòriques que són només un complement dels seminaris. En cada seminari es pretén mitjançant la seva metodologia d'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) on l'alumne és el protagonista d'adquisició del seus propis coneixements: Donar a conèixer l'evolució històrica i la fonamentació de la disciplina de la fisioteràpia alhora que assentar l'origen i medicalització d'aquesta branca sanitària. Fent èmfasi en les diferències entre la medicina i la fisioteràpia i quin és el paper històrico-social que desenvolupa el fisioterapeuta dins la teràpia multidisciplinar que envolta un malalt i a més, analitzar les diferències culturals com afecten en aquest abordatge entre fisioterapeuta i pacient. Mostrar als alumnes les bases teòriques de la bioètica en la fisioteràpia des d'una perspectiva poc coneguda però molt tangent que són la fisioteràpia pal·liativa i el dolor crònic. Poder enregistar quines atencions sanitàries estan reconegudes com a protocol i quines es queden en un marc desconegut entre fisioterapeuta i pacient. Exemplificar ambdues temàtiques mitjançant tres seminaris que exemplifiquen aquesta connexió entre fisioterapeuta i pacient per donar peu a fer una valoració críitica dels avantatges i desavantatges front altres models sanitaris europeus.
Resum: La asignatura permite conocer los fundamentos históricos de las terapéuticas físicas, naturales y complementarias y su independencia profesional dentro del marco de las ciencias biosanitarias. Desde una perspectiva histórico-social se ofrecen al alumnado los elementos críticos que permiten el análisis y la comprensión del estado actual de la fisioterapia. El peso de la asignatura recae en tres seminarios especializados y no en las clases teóricas, que son solo un complemento de los seminarios. Los seminarios siguen la metodología del aprendizaje basado en problemas (ABP), de manera que el alumno es el protagonista de la adquisición de sus propios conocimientos, y pretenden: Dar a conocer la evolución histórica y la fundamentación de la disciplina de la fisioterapia y a la vez asentar el origen y la medicalización de esta rama sanitaria. Hace énfasis en las diferencias entre la medicina y la fisioterapia y el papel histórico-social que desempeña el fisioterapeuta dentro de la terapia multidisciplinar que rodea a un enfermo. Además, analiza cómo afectan las diferencias culturales en este abordaje entre fisioterapeuta y paciente. Mostrar a los alumnos las bases teóricas de la bioética en la fisioterapia desde una perspectiva poco conocida, pero muy tangente que son la fisioterapia paliativa y el dolor crónico. Poder registrar qué atenciones sanitarias están reconocidas como protocolo y cuáles se quedan en un marco desconocido entre el fisioterapeuta y el paciente. Ejemplarizar ambas temáticas mediante tres seminarios que ilustran esta conexión entre el fisioterapeuta y el paciente para dar pie a valorar críticamente sus ventajas y desventajas frente a otros modelos sanitarios europeos.
Llengua: Català
Titulació: Fisioteràpia [2500892]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Fisioteràpia [961]



Català
5 p, 79.4 KB

Castellà
5 p, 133.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2017-06-21



   Favorit i Compartir