Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/165310
Identifying interactions between global and local developments : the Observatory for the detection of skill and training needs in the Barcelona region
Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)

Publicació: Luxembourg : Office for official publications of the European Communties, 2007
Descripció: 11 pag.
Col·lecció: CEDEFOP reference series; 52
Resum: The project presented in this article (1) defines the content and methods for identifying vocational training needs in the Barcelona region from a standpoint different from, and critical of, the ‘technocratic’ methods that have long dominated the monitoring of labour market and training trends. This project is linked with other international initiatives. The theoretical framework is a skill-oriented adjustment model of the kind being used increasingly in human resource management at all levels by business, industry and government bodies. The project’s methodology takes into account both global and local developments and aims to create a permanent instrument for identifying and monitoring skill needs and skills availability in a given region. It uses a pragmatic approach of regulation and adjustment underpinned by partnerships.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès
Document: bookPart
Matèria: Formació professional ; Barcelona (Catalunya) ; Vocational training ; Barcelona
Publicat a: Identifying skill needs for the future From research to policy and practice, 2007, p. 106-116

Adreça alternativa: http://www.cedefop.europa.eu/files/3037_EN14.pdf


11 p, 82.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2016-10-03, darrera modificació el 2016-10-20



   Favorit i Compartir