Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)

El Grup de Recerca Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB és un grup fundat l'any 1987 i que desenvolupa la seva recerca en tres grans àrees:

a) Transició de les persones joves: anàlisi dels itineraris formatius i laborals de les persones joves, particularment des de que acaben l'escola obligatòria i no continuen estudiant o trien estudis de formació professional.
b) Estudis universitaris: anàlisi de les trajectòries formatives d'accés, abandó, aprenentatge i inserció laboral dels estudiants universitaris.
c) Educació, treball i desigualtats socials: anàlisi de la relació entre formació i mercat de treball, dels canvis en l'oferta i demanda de competències, i dels seus efectes en l'equitat i la igualtat d'oportunitats.

El GRET desenvolupa recerca fonamental i també recerca aplicada, en conveni amb institucions públiques, organitzacions socials i de la comunitat educativa per a la millora de les oportunitats socials i educatives de les persones i de la societat. L'anàlisi i avaluació de les polítiques públiques és un eix transversal, en particular de les polítiques educatives, com ara els dispositius contra l'abandó escolar, la promoció de la formació professional o la reforma universitària.

Darreres entrades:
2017-04-04
10:57
50 p, 2.6 MB Análisis del sistema universitario argentino. Una propuesta inicial de indicadores / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
La educación superior en la Argentina comprende el acceso al sector universitario tanto de las carreras de pregrado, grado y de postgrado. En general, este sector ha experimentado un elevado ritmo de crecimiento, consolidando unas de las tasas brutas de escolarización superior más altas de Latinoamérica (García de Fanelli, 2006). [...]
2017  
2017-03-24
23:04
20 p, 137.4 KB Itinerarios formativos y laborales de los jóvenes graduados en formación profesional : sobre algunos prejuicios en la formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La formación profesional, tanto la reglada como la no reglada, está siendo objeto en los últimos años de una atención especial en toda Europa, ya que está llamada a ser una de las vías principales de inserción laboral de una proporción cada vez mayor de jóvenes. [...]
The concern about vocational training (VT), school-based or not, is increasing around Europe during the last years. It is challenged to enrol a higher proportion of young people to offer them better conditions to find a job. [...]

2011
Sociologia del Trabajo, Núm. 72 (2011) , p. 137-155  
2017-03-24
22:04
13 p, 743.2 KB Trajectòria / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill , 2016 (Documents de treball ; 23)
Via Universitària: ser estudiant universitari avui, 2016, p. 67-79  
2017-03-24
21:54
22 p, 516.4 KB Los estudiantes universitarios no tradicionales y el abandono de los estudios / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias Andreu, Marina (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se propone una tipología de estudiantes universitarios no tradicionales a partir de la identificación de las características más relevantes en nuestro contexto y se analiza su impacto en el abandono de los estudios teniendo en cuenta el rendimiento académico. [...]
The present article proposes a typology of non-traditional students based on the most relevant findings in our context. Secondly, it is analysed the relationship between non-traditional students and dropout and the influence of the academic achievement in this relationship. [...]

2017 - 10.15581/004.32.27-48
Estudios sobre educacion, Vol. 32 (2017) , p. 27-48  
2017-02-01
10:24
6 p, 197.5 KB La fluidez social de las mujeres modera la rigidez de los varones y de la inmigración / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
2017
Àmbits de política i societat : revista del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, 23 de gener 2017  
2016-12-15
10:31
11 p, 771.1 KB ¿Qué sucede en España con la movilidad social cuando se tiene en cuenta el género y el origen inmigrante? / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Institut d'Estudis del Treball) ; Instituto de Investigaciones Gino Germani. Grupo de Estudios sobre Migraciones, Familias y Políticas Públicas ; Instituto de Investigaciones Gino Germani. Grupo sobre Desigualdad y Movilidad Social
2016
Seminario "Desigualdades y Migraciones Internacionales". Buenos Aires, Argentina, : 2016  
2016-12-12
09:33
13 p, 517.3 KB L’acompanyament a les transicions educatives com a política contra l’abandonament escolar prematur i millora de l’èxit / García Gracia Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L’objectiu d’aquest article és il·lustrar i aportar elements de reflexió sobre la necessària col·laboració entre els centres escolars i els agents socioeducatius del territori, per a la millora de l’èxit educatiu i la reducció de l’abandonament escolar prematur. [...]
The aim of this paper is to reflect on the necessary cooperation between schools and socio-educational agents of the territory in order to improve educational attainment and to reduce the dropout rate. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 33  
2016-10-11
08:51
7 p, 1.0 MB Formal education, informal education and training activities in the integration of young people into working life. / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
1990
European journal of vocational training, Vol. 1 (1990) , p. 25-35  
2016-10-10
12:36
8 p, 71.7 KB Continuing training for young adults - follow - on or second chance? / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
The changes that have been taking place in industry in recent years - rapid technological progress, new manufacturing processes and products, greater job mobility and new forms of work organisation - mean that education and training are beoming necessary throughout a person’s working life. [...]
1996
European journal of vocational training, Vol. 3 Núm. 8-9 (1996) , p. 71-125  
2016-10-07
14:15
16 p, 106.4 KB Two or three vocational training pathways? An assessment and the current situation in Spain / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
This article outlines the development of vocational training in Spain through the provisions of the major education Laws of 1970, 1990 and 2002. It discusses the extent to which vocational training has been introduced into the education system, i. [...]
2006
European journal of vocational training, Vol. 1 Núm. 37 (2006) , p. 52-67