1.
|
219 p, 2.6 MB |
The effects of non-curricular activities on the educational pathways of youth
/
Palou Fons, Arnau ;
Merino Pareja, Rafael, dir.
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar els efectes de les activitats no curriculars (ANC) en els itineraris formatius de les persones joves de la ciutat de Barcelona, tenint en compte el seu origen social i el conjunt d'oportunitats que les envolten. [...] El objetivo de esta tesis es estudiar los efectos de las actividades no curriculares (ANC) en los itinerarios formativos de las personas jóvenes de la ciudad de Barcelona, teniendo en cuenta su origen familiar y su conjunto de oportunidades. [...] The purpose of this thesis is to study the effects of non-curricular activities (NCAs) on the educational pathways of young people, bearing in mind their family background and the set of opportunities they have during the transition from compulsory to post compulsory education. [...]
2021
|
|
2.
|
67 p, 585.6 KB |
Attitudes, choices and inequalities in the transition from compulsory to post-compulsory school
/
Valls Casas, Ona ;
Merino Pareja, Rafael, dir.
Des de diferents disciplines, corrents i tradicions s'ha posat el focus en l'estudi de les actituds i l'engagement de l'alumnat a l'escola, sent de particular interès des de la sociologia de l'educació per comprendre els processos escolars, les desigualtats educatives i les trajectòries de l'alumnat. [...] Desde distintas disciplinas, corrientes y tradiciones se ha puesto el foco en el estudio de las actitudes y el engagement del alumnado hacia la escuela, siendo de particular interés desde la sociología de la educación para comprender los procesos escolares, las desigualdades educativas y las trayectorias del alumnado. [...] From different disciplines, currents and traditions, the focus has been on the study of the attitudes and engagement of the students towards school. It has been a subject of particular interest from the sociology of education to understand school processes, educational inequalities and students' trajectories. [...]
2021
|
|
3.
|
77 p, 1.8 MB |
Working Paper 3 from Thematic Research 1 to 11 : Work Package 3 Deliverable D8
/
López-Roldán, Pedro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ;
Fachelli, Sandra, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Domínguez Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Marqués, Ildefonso (Universidad de Sevilla. Departamento de Sociología) ;
Oso, Laura (Universidade da Coruña) ;
Saturnino Martínez, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Sociología) ;
Sepúlveda, Leandro (Middlesex University. Center for Enterprise and Economic Development Research) ;
Oinonen, Eriikka (Tampereen Yliopsito. Institute for Advanced Social Research) ;
Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano. Dipartamento di Scienze Sociali e Politiche) ;
Fortunato, Vincenzo (Università di Calabria. Dipartamento di Scienze Politiche e Sociali) ;
Jarty, Julie (Université de Toulouse Jean Jaurès. Centre d'Etude et de Recherche Travail Organisation Pouvoir) ;
Chávez Molina, Eduardo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Salvia, Agustín (Pontificia Universidad Católica Argentina. Observatorio de la Deuda Social Argentina) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de la Plata. Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales) ;
Scarponetti, Patricia (Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Estudios Avanzados) ;
Boado, Marcelo (Universidad de la República. Grupo Transición, Educación, Trabajo) ;
Rubilar, Gabriela (Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social) ;
Benítez, Paulina (Universidad de Concepción. Departamento de Trabajo Social) ;
Barozet, Emmanuelle (Universidad de Chile. Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social) ;
Perosa, Graziela (Universidade da São Paulo. Escuela de Artes, Ciencias y Humanidades) ;
INCASI Project
2019
|
|
4.
|
60 p, 1.4 MB |
Working Paper 2 from Thematic Research 1 to 11: Work Package 2 Deliverable D5
/
López-Roldán, Pedro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ;
Fachelli, Sandra, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Oso, Laura (Universidade da Coruña. Equipo de Sociología de la Migraciones Internacionales) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Domínguez Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Marqués, Ildefonso (Universidad de Sevilla. Departamento de Sociología) ;
Saturnino Martínez, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Sociología) ;
Sepúlveda, Leandro (Middlesex University. Center for Enterprise and Economic Development Research) ;
Oinonen, Eriikka (Tampereen Yliopsito. Institute for Advanced Social Research) ;
Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano. Dipartamento di Scienze Sociali e Politiche) ;
Fortunato, Vincenzo (Università di Calabria. Dipartamento di Scienze Politiche e Sociali) ;
Jarty, Julie (Université de Toulouse Jean Jaurès. Centre d'Etude et de Recherche Travail Organisation Pouvoir) ;
Chávez Molina, Eduardo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Salvia, Agustín (Pontificia Universidad Católica Argentina. Observatorio de la Deuda Social Argentina) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de la Plata. Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales) ;
Scarponetti, Patricia (Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Estudios Avanzados) ;
Boado, Marcelo (Universidad de la República. Grupo Transición, Educación, Trabajo) ;
Rubilar, Gabriela (Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social) ;
Benítez, Paulina (Universidad de Concepción. Departamento de Trabajo Social) ;
Barozet, Emmanuelle (Universidad de Chile. Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social) ;
Perosa, Graziela (Universidade da São Paulo. Escuela de Artes, Ciencias y Humanidades) ;
INCASI Project
2018
|
|
5.
|
29 p, 5.3 MB |
Web site creation and updating report : Work Package 1 Deliverable D2
/
López-Roldán, Pedro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ;
Fachelli, Sandra, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Oso, Laura (Universidade da Coruña. Equipo de Sociología de la Migraciones Internacionales) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Domínguez Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Marqués, Ildefonso (Universidad de Sevilla. Departamento de Sociología) ;
Saturnino Martínez, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Sociología) ;
Sepúlveda, Leandro (Middlesex University. Center for Enterprise and Economic Development Research) ;
Oinonen, Eriikka (Tampereen Yliopsito. Institute for Advanced Social Research) ;
Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano. Dipartamento di Scienze Sociali e Politiche) ;
Fortunato, Vincenzo (Università di Calabria. Dipartamento di Scienze Politiche e Sociali) ;
Jarty, Julie (Université de Toulouse Jean Jaurès. Centre d'Etude et de Recherche Travail Organisation Pouvoir) ;
Chávez Molina, Eduardo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Salvia, Agustín (Pontificia Universidad Católica Argentina. Observatorio de la Deuda Social Argentina) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de la Plata. Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales) ;
Scarponetti, Patricia (Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Estudios Avanzados) ;
Boado, Marcelo (Universidad de la República. Grupo Transición, Educación, Trabajo) ;
Rubilar, Gabriela (Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social) ;
Benítez, Paulina (Universidad de Concepción. Departamento de Trabajo Social) ;
Barozet, Emmanuelle (Universidad de Chile. Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social) ;
Perosa, Graziela (Universidade da São Paulo. Escuela de Artes, Ciencias y Humanidades) ;
INCASI Project
2017
|
|
6.
|
55 p, 1.4 MB |
Working Paper 1 from Thematic Research 1 to 11 : Work Package 1 Deliverable D3
/
Fachelli, Sandra, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
López-Roldán, Pedro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ;
Oso, Laura (Universidade da Coruña. Equipo de Sociología de la Migraciones Internacionales) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Domínguez Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Marqués, Ildefonso (Universidad de Sevilla. Departamento de Sociología) ;
Saturnino Martínez, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Sociología) ;
Sepúlveda, Leandro (Middlesex University. Center for Enterprise and Economic Development Research) ;
Oinonen, Eriikka (Tampereen Yliopsito. Institute for Advanced Social Research) ;
Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano. Dipartamento di Scienze Sociali e Politiche) ;
Fortunato, Vincenzo (Università di Calabria. Dipartamento di Scienze Politiche e Sociali) ;
Jarty, Julie (Université de Toulouse Jean Jaurès. Centre d'Etude et de Recherche Travail Organisation Pouvoir) ;
Chávez Molina, Eduardo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Salvia, Agustín (Pontificia Universidad Católica Argentina. Observatorio de la Deuda Social Argentina) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de la Plata. Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales) ;
Scarponetti, Patricia (Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Estudios Avanzados) ;
Boado, Marcelo (Universidad de la República. Grupo Transición, Educación, Trabajo) ;
Rubilar, Gabriela (Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social) ;
Benítez, Paulina (Universidad de Concepción. Departamento de Trabajo Social) ;
Barozet, Emmanuelle (Universidad de Chile. Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social) ;
Perosa, Graziela (Universidade da São Paulo. Escuela de Artes, Ciencias y Humanidades) ;
INCASI Project
2017
|
|
7.
|
283 p, 1.9 MB |
Educación para la ciudadanía global en el bachillerato general mexicano. Un estudio de caso sobre la recontextualización del discurso oficial en el campo pedagógico
/
Peraza Sanginés, Cecilia ;
Merino Pareja, Rafael, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Sociologia
La noción de 'ciudadanía global' ha cobrado un lugar central en el discurso internacional acerca de las prioridades educativas para el desarrollo, especialmente en el ámbito de las Naciones Unidas. [...] The notion of 'global citizenship' has taken center stage in the international discourse concerning educational priorities for development, specifically in the context of the United Nations. The research presented is framed in the field of sociology of education, and explains how education for global citizenship has become a dominant discourse in the international arena, and how this, in turn, is recontextualised in the educational field. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
|
|
8.
|
|
9.
|
325 p, 2.0 MB |
La Incorporació de l'ètnia en l'anàlisi de les trajectòries escolars i laborals : itineraris de joves sud-americans a L'Hospitalet de Llobregat / Andreu Termes López ; dirigida per Rafael Merino Pareja
/
Termes López, Andreu ;
Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Sociologia
La tesi doctoral "La incorporació de l'ètnia en l'anàlisi de les trajectòries escolars i laborals: Itineraris de joves sud-americans a L'Hospitalet de Llobregat" pretén articular dos grans conceptes (i tradicions teòriques): d'una banda, els conceptes de transicions i trajectòries; i, d'altra banda, el d'ètnia. [...] The doctoral thesis "The inclusion of ethnicity in the analysis of school and labor pathways: young South American itineraries on L'Hospitalet de Llobregat" seeks to articulate two concepts (and theoretical traditions): in one hand, the concepts of transitions and trajectories, and, on the other hand, the concept of ethnicity. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
|
|
10.
|
|