Resultats globals: 71 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 26 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles, 30 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Materials de curs 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 102.2 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Monereo Font, Carlos ; Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Ramirez Serrano, Juan Ramon ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; González Parera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
6 p, 87.3 KB Bases sociopolítiques de l'educació [101657] / Merino Pareja, Rafael ; Troiano Gomà, Helena ; Foradada Villar, Mireia ; Saura Casanova, Geo ; Sánchez Rico, Jonatan ; Benito Perez, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. [...]
The subject gives a sound overview of the concepts, the approaches and the sociopolitical reality of education, in formal settings as well as non-formal settings. Furthermore this final aim, the subject gives a ground for contents to be taught in higher courses. [...]
La asignatura procura una aproximación sólida a los conceptos, enfoques y realidad sociopolítica de la educación, tanto en el ámbito formal como el no formal. Además de esta carácter finalista, también pretende dar una base fundamentadora para contenidos que se imparten en cursos posteriores. [...]

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
3.
5 p, 85.0 KB Economia i Planificació de l'Educació [103528] / Pineda Herrero, Pilar ; Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències bàsiques per a comprendre, analitzar i gestionar els aspectes econòmics i la planificació dels processos educatius, amb la finalitat de possibilitar una intervenció eficaç en els diferents àmbits de l'educació des d'una òptica econòmica i de planificació. [...]
The course aims to develop future professionals basic competences to understand, analyze and manage the economic aspects and planning of educational processes; these competences will enable effective action in the different fields of education from an economic perspective and planning . [...]
La asignatura pretende desarrollar en los futuros profesionales las competencias básicas para comprender, analizar y gestionar los aspectos económicos y la planificación de los procesos educativos, con el fin de posibilitar una intervención eficaz en los diferentes ámbitos de la educación desde una óptica económica y de planificación. [...]

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
4.
5 p, 84.4 KB Educació, escola i territori [101160] / García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Abordar l'anàlisi de la realitat educativa d'un territori utilitzant els coneixements i eines d'anàlisi pròpies de la sociologia de l'educació i de la intervenció en polítiques socials d'àmbit local. [...]
2017-18
Grau en Sociologia [1361]  
5.
6 p, 83.4 KB Bases sociopolítiques de l'educació [101657] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. [...]
The subject gives a sound overview of the concepts, the approaches and the sociopolitical reality of education, in formal settings as well as non-formal settings. Furthermore this final aim, the subject gives a ground for contents to be taught in higher courses. [...]
La asignatura procura una aproximación sólida a los conceptos, enfoques y realidad sociopolítica de la educación, tanto en el ámbito formal como el no formal. Además de esta carácter finalista, también pretende dar una base fundamentadora para contenidos que se imparten en cursos posteriores. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
6.
6 p, 32.1 KB Treball de Fi de Grau [103546] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es dugui a terme en el camp professional dels diferents àmbits de l'educació social. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
7.
5 p, 29.4 KB Bases sociopolítiques de l'educació [101657] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
8.
3 p, 22.6 KB Treball de fi de grau [101628] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es dugui a terme en el camp professional dels diferents àmbits de la pedagogia. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
9.
6 p, 108.9 KB Treball de Fi de Grau [103546] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es dugui a terme en el camp professional dels diferents àmbits de l'educació social. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
10.
3 p, 98.1 KB Treball de fi de grau [101628] / Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es dugui a terme en el camp professional dels diferents àmbits de la pedagogia. Els models per desenvolupar el TFG poden ser variats, l'estudiant pot decidir fer una recerca o proposta d'innovació contextualitzada en el centre on ha realitzat les pràctiques o bé pot decidir emmarcar-ho en un altre context. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  

Materials de curs : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
18 p, 362.8 KB Després de l’ESO, què? Eleccions i restriccions en els itineraris acadèmics i laborals de l’alumnat d’origen immigrat / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Termes López, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Aquest article analitza, des d’una perspectiva biogràfica, la construcció dels itineraris acadèmics i laborals de joves d’origen sud-americà pertanyents a la generació 1,5 d’un institut públic de l’Hospitalet de Llobregat. [...]
Este artículo analiza, desde una perspectiva biográfica, la construcción de los itinerarios académicos y laborables de jóvenes de origen sudamericano pertenecientes a la generación 1’5 de un instituto público del Hospitalet de Llobregat. [...]
This article analyzes, from a biographical perspective, the construction of academic and occupational pathways of young people of South American origin, belonging to the 1. 5 generation, in a state secondary school in L’Hospitalet de Llobregat. [...]
Cet article analyse la construction de parcours scolaires et professionnels des jeunes d’origine sud-américaine, qui appartiennent à la génération «1. 5», dans un collège publique à Hospitalet de Llobregat. [...]

Barcelona, Catalunya Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2013 (Ciutadania i Immigració; 9)
Recerca i immigració V. Convocatòria d’ajuts 2009, 2013, p. 55-72  
2.
94 p, 711.3 KB Itineraris de formació i inserció laboral dels joves a Catalunya / Merino Pareja, Rafael ; Garcia Gracia, Maribel ; Fundació Jaume Bofill
La participació dels joves en l’educació secundària postobligatòria a Catalunya és substancialment inferior a la d’altres països del nostre entorn. Aquest és un problema clau per al futur del nostre país, tant per les repercussions que té sobre el mercat laboral l’oferta de joves poc qualificats, com per les dificultats que tenen aquests joves per construir els seus itineraris formatius i, en conseqüència, per la seva inserció social i laboral futura. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2007 (Informes breus ; 4)  
3.
211 p, 2.3 MB Enquesta als joves de Catalunya 2002 : itineraris educatius, laborals i familiars / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Catalunya. Secretaria General de Joventut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2004 (Estudis (Catalunya. Secretaria General de Joventut); 13)  
4.
124 p, 3.6 MB Enquesta als joves de Catalunya 2002 : avançament de resultats / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Catalunya. Secretaria General de Joventut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2003 (Aportacions ; 19)  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
283 p, 1.9 MB Educación para la ciudadanía global en el bachillerato general mexicano. Un estudio de caso sobre la recontextualización del discurso oficial en el campo pedagógico / Peraza Sanginés, Cecilia ; Merino Pareja, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
La noción de ‘ciudadanía global' ha cobrado un lugar central en el discurso internacional acerca de las prioridades educativas para el desarrollo, especialmente en el ámbito de las Naciones Unidas. [...]
The notion of ‘global citizenship' has taken center stage in the international discourse concerning educational priorities for development, specifically in the context of the United Nations. The research presented is framed in the field of sociology of education, and explains how education for global citizenship has become a dominant discourse in the international arena, and how this, in turn, is recontextualised in the educational field. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
166 p, 1.6 MB Les Estratègies d'accés a la universitat via cicle formatiu de grau superior / Ustrell Ibarz, Marina ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les inèrcies de la institució educativa avancen a un ritme més pausat que els reptes socials que es plantegen, donant com a una de les conseqüències el fet que l'origen social continua sent un factor explicatiu de l'èxit educatiu. [...]
2012  
3.
325 p, 2.0 MB La Incorporació de l'ètnia en l'anàlisi de les trajectòries escolars i laborals : itineraris de joves sud-americans a L'Hospitalet de Llobregat / Andreu Termes López ; dirigida per Rafael Merino Pareja / Termes López, Andreu ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
La tesi doctoral “La incorporació de l'ètnia en l'anàlisi de les trajectòries escolars i laborals: Itineraris de joves sud-americans a L'Hospitalet de Llobregat” pretén articular dos grans conceptes (i tradicions teòriques): d'una banda, els conceptes de transicions i trajectòries; i, d'altra banda, el d'ètnia. [...]
The doctoral thesis "The inclusion of ethnicity in the analysis of school and labor pathways: young South American itineraries on L'Hospitalet de Llobregat" seeks to articulate two concepts (and theoretical traditions): in one hand, the concepts of transitions and trajectories, and, on the other hand, the concept of ethnicity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
4.
102 p, 572.1 KB De la contrareforma de la formació professional de l'LGE a la contrareforma de la LOGSE : itineraris i cicles de formació professional després de l'ensenyament secundari comprensiu / Merino Pareja, Rafael ; Planas, Jordi, 1950-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Espanya.
La hipòtesi central és que la contrareforma de la formació professional que va tenir lloc amb l'LGE (Llei General d'Educació de l'any 1970) es pot tornar a reproduir amb la LOGSE (Llei d'Ordenació General del Sistema Educatiu de l'any 1990). [...]
The main hipothesis is that the vocacional training counter-reformation occurred with the LGE (General Education Law, from 1970) is probably going on with the LOGSE (General Regulation of Educative System Law, from 1990). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
4 documents

Articles 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 137.4 KB Itinerarios formativos y laborales de los jóvenes graduados en formación profesional : sobre algunos prejuicios en la formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La formación profesional, tanto la reglada como la no reglada, está siendo objeto en los últimos años de una atención especial en toda Europa, ya que está llamada a ser una de las vías principales de inserción laboral de una proporción cada vez mayor de jóvenes. [...]
The concern about vocational training (VT), school-based or not, is increasing around Europe during the last years. It is challenged to enrol a higher proportion of young people to offer them better conditions to find a job. [...]

2011
Sociologia del Trabajo, Núm. 72 (2011) , p. 137-155  
2.
19 p, 187.2 KB ¿Vías o itinerarios en el sistema educativo? La comprensividad y la formación profesional a debate / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo pretende resumir el debate sobre los itinerarios en el sistema educativo, en concreto en la enseñanza secundaria y la formación profesional. Después de un breve repaso por algunas reformas europeas centradas en la comprensividad, en sus éxitos y fracasos, y después de otro breve repaso histórico de las reformas educativas españolas del 1970 y del 1990, se propone una distinción entre vías para el diseño institucional del sistema educativo e itinerario para la construcción sociohistórica protagonizada por los jóvenes que circulan por la educación secundaria.
This article aims at summarising the debate on pathways in educational systems, and more precisely in Secondary Education and Vocational Training alike. After a brief review of certain European reforms based on the success and failure of comprehensibility and following a historical review of Spanish educational reforms in 1970 and 1990, a distinction among the different routes for the institutional design of educational systems, as well as educational pathways intended to the sociohistorical construction led by Secondary Education students, is presented.

2006
Revista de educación (Madrid), Núm. 340 (mayo-agosto 2006) , p. 1065-1083  
3.
30 p, 265.1 KB Itinerarios de abandono escolar y transiciones tras la enseñanza secundaria obligatoria. / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Este artículo aborda la problemática de los jóvenes que abandonan prematuramente el sistema educativo a partir de una investigación reciente, financiada por el Ministerio de Ciencia e Innovación (MCINN)1 en la que se estudia la inclusión social y profesional de los jóvenes a partir de los datos la encuesta ETEFIL 2005 (Encuesta Transición, Educación, Formación e Inserción Laboral, de jóvenes de menos de 25 años) realizada por el Instituto Nacional de Estadística (INE) y el Ministerio de Educación (MEC) con una muestra representativa para el territorio español (3. [...]
This paper addresses the issue of school drop outs, based on recent research funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation. The project analysed young people’s social integration and job placement based on the 2005 ETEFIL Survey (Survey on Transition, School, Training and Work Administered to Young People under 25) conducted by the Spanish National Statistics Office and Ministry of Education using a significant sample of young people (3,012 individuals who dropped out of compulsory school without earning a certificate). [...]

2013 - 10.4438/1988-592X-RE-2011-361-135
Revista de educación (Madrid), Num. 361 (Mayo-Agosto 2013)  
4.
16 p, 106.4 KB Two or three vocational training pathways? An assessment and the current situation in Spain / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
This article outlines the development of vocational training in Spain through the provisions of the major education Laws of 1970, 1990 and 2002. It discusses the extent to which vocational training has been introduced into the education system, i. [...]
2006
European journal of vocational training, Vol. 1 Núm. 37 (2006) , p. 52-67  
5.
3 p, 107.1 KB La formación profesional y la desigualdad social / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martínez García, José S. (Universidad de La Laguna (Tenerife))
La etapa de la Formación Profesional y la desigualdad han ido siempre de la mano. Los autores analizan las raíces de esta relación, desde un punto de vista social y educativo, y repasan las propuestas que se han impulsa do en el ámbito escolar para romperla, así como sus límites y sus efectos perversos.
Hablar de Formación Profesional (FP) y de desigualdad social y educativa es hablar de una relación muy íntima, ya que el mismo origen de la Formación Profesional se pensó para la capacitación de las clases subalternas, primero fuera de la institución escolar, luego dentro del sistema educativo, pero con un rango menor a la vía noble escolar, el Bachillerato. [...]

2012
Cuadernos de pedagogía, Num. 425 (2012) , p. 34-37  
6.
12 p, 196.4 KB Itinerarios y trayectorias : una perspectiva de la transición de la escuela al trabajo / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo parte del enfoque biográfico que aplica el Grupo de Investigación sobre Educación y Trabajo (GRET) a los estudios sobre transición de la escuela al trabajo. En la base del enfoque biográfico está el análisis acerca de los itinerarios y trayectorias, y la consideración de la diversidad y desigualdad de los mismos, así como los efectos sobre los procesos de adquisición y enclasamiento. [...]
This article begins with the biographical focus that the Investigation Group about Education and Work (IGEW) applies to the studies on transition from school to work. On the grounding of biographical focus, it exists the analysis about itineraries and trajectories and the consideration of diversity and inequality, as well as the effects on the processes of acquisition and insertion in social class. [...]

2006
Trayectorias : revista de ciencias sociales de la Universidad Autónoma de Nuevo León, Núm. 22 (septiembre-diciembre 2006) , p. 9-20  
7.
16 p, 102.9 KB Partizipation von kindern und jugendlichen in und durch jugendarbeit : einige betrachtungen aus spanischer und deutscher perspektive / Merino Pareja, Rafael ; Seckinger Mike
Die Förderung der Beteiligung Jugendlicher gehört zu den wichtigsten Zielen der Jugendpolitik auf europäischer Ebene. In diesem Beitrag zeigen die Autoren an Entwicklungslinien in der Jugendarbeit in Spanien und Deutschland wie sich dieses Politikziel widerspiegelt. [...]
The Promotion of participation of young people is one of the main issues in the European Youth Policy. Important cornerstones are mentioned for the development of youth work in Spain and Germany. The comparison of the different developments shows that the importance of youth work differs between both countries. [...]

2007
Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, Núm. 4 (2007) , p. 361-376  
8.
15 p, 154.8 KB Espagne, théorie et pratiques des politiques de jeunesse / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En España, las políticas públicas de juventud experimentaron une inflexión durante los años 1980, después de la transición política hacia la democracia y la entrada de España en la Unión Europea. [...]
Spain, theory and practice in youth policies In Spain, youth public policies have undergone a reorientation during the 1980’ s, after the political transition towards democracy and the entry of Spain in the EU. [...]
En Espagne, les politiques publiques de jeunesse ont subi une inflexion durant les années 1980, après la transition politique vers la démocratie et l’entrée de l’Espagne dans l’Union européenne. [...]
Beitritt von Spanien in die Europäische Union. Die 80er Jahren waren, mit mittelmässigen Ergebnissen du auf jeden Fall ungleicher Art, durch die Erscheinung von ·integralen Plänen für die Jugend“ gekennzeichnet als Ergebnis eines Willens der Integration und des Querschnitts der Aktion der verschiedenen Verwaltungen, die 90er Jahren hingegen wurden durch das Auftreten von pro aktiven Jugendpolitiken gekennzeichnet unter dem Einfluss der Postmoderne. [...]

2006 - 10.3406/agora.2006.2344
Agora débats/jeunesses, Vol. 42 Núm. 1 (2006) , p. 72-84  
9.
28 p, 157.0 KB Avaluació de la formació professional reglada (FPR) a Catalunya : anàlisi normativa, comparativa i de l'adequació a les necessitats de la societat / Pineda i Herrero, Pilar, dir ; Martínez Usarralde, María Jesús ; Merino Pareja, Rafael ; Plandiura Vilacís, Ramon ; Rojo Torrecilla, Eduardo ; Suárez, Cristina ; Termes López, Andreu
2010
Quaderns d'avaluació, Núm. 16 (2010) , p. 5-32  
10.
7 p, 1003.8 KB Joves i estructura social / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Ubicar els joves en l’estructura social no és un tema fàcil. Bàsicament tenim dos tipus de problemes, un conceptual i un altre metodològic. Tenim problemes per definir el concepte de joventut, i el canvi social d’una societat industrial relativament estable a una societat postindustrial, del coneixement, del risc, informacional o com se li vulgui dir, ha agreujat considerablement els esforços teòrics per entendre el jovent. [...]
2008
Nous horitzons, Núm. 189 (2008) , p. 27-33  

Articles : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
15 p, 4.1 MB La circulación de los jóvenes por la enseñanza secundaria postobligatoria. Análisis de los flujos escolares y debates de política educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Llosada Gistau, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La presente comunicación pretende analizar los flujos de alumnado después de la escolarización obligatoria en la última etapa de la LGE y los flujos del alumnado bajo la LOGSE a nivel español por un lado, y a nivel catalán por el otro. [...]
2005
Conferencia de sociología de la educación. Santander, Cantabria, 11a : 2005  
2.
9 p, 1.4 MB Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
3.
9 p, 3.3 MB De la contrarreforma de la formación profesional en la LGE a la contrarreforma de la LOGSE / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación. Palma de Mallorca, Balears, 9a : 2002  
4.
5 p, 1.6 MB Comprensividad e itinerarios desde las perspectivas normativa y biográfica / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2004
Congreso español de sociología. Alacant, País Valencià, : 2004  
5.
15 p, 5.3 MB De la escuela al trabajo : nuevas y viejas desigualdades en función del género / Garcia Gracia, Maribel ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Merino Pareja, Rafael ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2004
Congreso español de sociología. Alacant, País Valencià, : 2004  
6.
11 p, 189.3 KB De la escuela al trabajo : exploración en el territorio de Cataluña / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La comunicación presenta parte de los resultados de la Encuesta a los jóvenes 2002, encargada por la Secretaría General de Juventud de la Generalitat de Cataluña al GRET (Grup de Recerca Educació i Treball) de la UAB. [...]
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
7.
11 p, 3.5 MB Algunos retos y disfunciones de la nueva formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Morrell, Sussi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
Esta comunicación trata de valorar la nueva formación profesional específica en relación con la inserción laboral de los jóvenes y como contribución a la profesionalización. Esa valoración se efectúa a partir de una encuesta realizada a 455 alumnos de ciclos formativos de grado medio y superior, y alumnos de garatía social de la ciudad de Barcelona, que habían cursado sus estudios en centros dependientes del Instituto de Educación del Ayuntamiento de Barcelona.
1999
Conferencia de sociología de la educación. Murcia, Murcia, 7a : 1999  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.