Educació, escola i territori [101160]
Garcia Gracia, Maria Isabel
Merino Pareja, Rafael
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Education, School and Territory
Títol variant: Educación, escuela y territorio
Data: 2023-24
Resum: Abordar l'anàlisi de la realitat educativa d'un territori utilitzant els coneixements i eines d'anàlisi pròpies de la sociologia de l'educació i de la intervenció en polítiques socials d'àmbit local. Es procura, així, una aproximació aplicada dels marcs teòrics i conceptuals a la realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. Els objectius concrets són els següents: Saber aplicar els fonaments teòrics de la sociologia de l'educació i de les politiques d'educació a la diagnosi socio-educativa d'un territori concret. Reconèixer, en un territori local concret, les principals problemàtiques educatives com a síntesi de la mirada sociopolítica. Desenvolupar capacitat crítica sobre les problemàtiques educatives actuals. Comprendre l'origen, les conseqüències i els límits socials, legislatius i polítics que emmarquen la intervenció socioeducativa en l'àmbit local.
Resum: To analize the educational reality of a territory using the knowledge and tools of the sociology of education, as well the intervention in social policies at the local level. In this way, an applied approximation of the theoretical and conceptual frameworks to the socio-political reality of education is sought, both in the formal and non-formal dimension. The specific objectives are as follows: - To know how to apply the theoretical foundations of the sociology of education and of education policy to the socio-educational diagnosis of a particular territory. - To recognize, at local level, the main educational issues as a synthesis of the socio-political viewpoint. - To develop critical thinking in analysing the current educational challenges. - To understand the origin, the consequences and the social, legislative and political constraints that frame the socio-educational intervention at the local level.
Resum: Abordar el análisis de la realidad educativa de un territorio utilizando los conocimientos e instrumentos de análisis propios de la sociología de la educación y de la intervención en políticas socioeducativas de ámbito local. Se procura una aproximación aplicada de los marcos teóricos y conceptuales a la realidad sociopolítica de la educación, tanto en el ámbito formal como no formal. Los objetivos específicos son los siguientes: • Saber aplicar los fundamentos teóricos de la sociología de la educación y de las políticas de educación a la diagnosis socio-educativa de un territorio concreto. • Reconocer, en el ámbito local, las principales problemáticas educativas como síntesis de una mirada sociopolítica. • Desarrollar capacidad crítica sobre las problemáticas educativas actuales. • Comprender el origen, las consecuencias y los límites sociales, legislativos y políticos que enmarcan la intervención socioeducativa en el ámbito local. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] ; Grau en Sociologia [1361] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1512]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 132.3 KB

Anglès
9 p, 131.3 KB

Castellà
9 p, 131.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-06-27, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir