Los medios eclesiales y religiosos en el Arzobispado de Barcelona
Vera Ligero, Miquel
Sala i Noguer, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Additional title: |
Els mitjans eclesials i religiosos a l'Arquebisbat de Barcelona |
Additional title: |
Church and religious media system within the Archbishopric of Barcelona |
Date: |
2016 |
Description: |
124 pag. |
Abstract: |
L'Arquebisbat de Barcelona presenta característiques comunicatives pròpies que el converteixen en un bon exemple de la transició que està experimentant l'Església Catòlica i el clergat en matèria de comunicació i mitjans en el context de la "Nova Evangelització ", que busca combatre la secularització present en la societat actual. Canals de comunicació tradicionals com la ràdio o la premsa conviuen amb els nous mitjans digitals i interactius en un context de crisi econòmica que afecta els mitjans en el seu conjunt. Així mateix Barcelona lidera el mercat comunicatiu eclesial català , força diferenciat de l'espanyol però amb un ampli marge de millora. |
Abstract: |
El Arzobispado de Barcelona presenta características comunicativas propias que lo convierten en un buen ejemplo de la transición que está experimentando la Iglesia Católica y el clero en materia de comunicación y medios en el contexto de la "Nueva Evangelización", que busca combatir la secularización presente en la sociedad actual. Canales de comunicación tradicionales como la radio o la prensa conviven con los nuevos medios digitales e interactivos en un contexto de crisis económica que afecta a los medios en su conjunto. Asimismo Barcelona lidera el mercado comunicativo eclesial catalán, bastante diferenciado del español pero con un amplio margen de mejora. |
Abstract: |
The Archbishop of Barcelona presents own communication features that make it a good example of the transition that is experiencing the Catholic Church and clergy in communication and media in the context of "new evangelization" , which seeks to combat secularization present in the current society. Traditional communication channels such as radio or the press coexist with new digital and interactive media in a context of economic crisis affecting the media as a whole. Barcelona also leads the Catalan ecclesial communication market, quite distinct from the Spanish but with ample room for improvement. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Studies: |
Periodisme [2501933] |
Study plan: |
Grau en Periodisme [971] |
Document: |
Treball final de grau ; Text |
Subject: |
Mitjans de comunicació de massa ;
Església ;
Bisbes ;
Barcelona |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Communication Studies. TFG
Record created 2017-02-15, last modified 2022-05-01