Web of Science: 1 citations, Scopus: 3 citations, Google Scholar: citations
La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica
Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)

Additional title: La història de la química en el currículum d'ESO i de batxillerat (LOE) : una revisió interdisciplinària per a la recerca didàctica
Additional title: The history of chemistry in the Secondary National Curriculum in Spain : an interdisciplinary review for science education research
Date: 2017
Abstract: Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. A fin de potenciar la sinergia didáctica-historia en la enseñanza de las ciencias, especialmente de la química, el presente trabajo hace una revisión doblemente interdisciplinar del currículo de ESO y bachillerato como primer estadio en la investigación educativa, atendiendo a materias científico-tecnológicas y humanístico-sociales e incorporando enfoques procedentes de la historia de la ciencia.
Abstract: Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. A fi de potenciar la sinergia didàctica-història en l'ensenyament de les ciències, especialment de la química, el present treball fa una revisió doblement interdisciplinària del currículum d'ESO i batxillerat com a primer estadi en la recerca educativa, atenent a matèries científic-tecnològiques i humanístic-socials i incorporant enfocaments procedents de la història de la ciència.
Abstract: History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Historia de la química ; Educación química ; Currículo escolar ; Educación secundaria ; Història de la química ; Educació química ; Currículum escolar ; Educació secundària ; History of chemistry ; Chemistry education ; National curriculum ; Secondary education
Published in: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n2-moreno-calvo
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/324227
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v35-n2-moreno-calvo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2006


14 p, 215.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2017-06-08, last modified 2022-12-16



   Favorit i Compartir