Zapping y publicidad
Ullod Pujol, Ana María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Additional title: |
Zapping and advertising |
Date: |
1994 |
Abstract: |
La palabra zapping corresponde a un neologismo anglosajón que defi ne la práctica de cambiar de canal televisivo a merced del mando a dis tancia. En nuestro país este término fue prácticamente desconocido hasta la implantación de la televisión privada. No es que no estuviera presente antes este fenómeno, dado que existía desde hace ya bastante tiempo. Desde el momento en el que hay más de un canal de televisión ya es posi ble que se produzca el fenómeno del zapping y a mayor número de cana les más posibilidades para hacer zapping. |
Abstract: |
The word zapping corresponds to an Anglo-Saxon neologism that defines the practice of changing television channels at the mercy of remote control. In our country this term was practically unknown until the introduction of private television. It is not that this phenomenon was not present before, since it existed for quite some time. From the moment that there is more than one television channel, it is possible that the phenomenon of zapping occurs and the greater the number of channels, the more possibilities to zap. |
Rights: |
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Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Zapping ;
Publicidad ;
Advertising |
Published in: |
Questiones publicitarias, Núm. 3 (1994) , p. 51-57 (Ensayos) , ISSN 1988-8732 |
Adreça original: https://www.questionespublicitarias.es/article/view/v3-ullod
DOI: 10.5565/rev/qp.213
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Record created 2018-02-15, last modified 2021-08-08