Estudi dels requisits indispensables pel bon funcionament del treball en grup a la universitat
Masjuan, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Elias, Marina (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
Date: |
2017 |
Abstract: |
En el present article es procedeix a una revisió de diferents elements relacionats amb el treball en grup que aconsegueixen que aquesta metodologia sigui beneficiosa per l'aprenentatge dels estudiants universitaris. En aquest sentit, es dur a terme una revisió de la literatura sobre el tema, alhora que es presenten els resultats d'una recerca quantitativa basada en les dades d'una enquesta obtingudes durant el 2010 sobre un total aproximat de 1000 estudiants de quatre universitats públiques de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Es realitzen anàlisis per mostrar la incidència en el funcionament del treball en grup de cada un dels indicadors que conformen la piràmide de necessitats de Maslow, adaptada al món universitari per Prescott i Simpson [(]2004). Els resultats mostren com és necessari arribar a certs llindars de qualitat en la implementació d'aquesta metodologia, per tal que aporti aspectes beneficiosos als estudiants universitaris implicats. La reforma de Bolonya [(]1999), tal i com ha estat implementada no ha aconseguit arribar, en algunes titulacions, a aquest llindar mínim de qualitat. |
Grants: |
Ministerio de Ciencia e Innovación CSO2008-02812
|
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Treball en grup ;
Procés de Bolonya ;
Aprenentatge ;
Cooperació ;
Estudiants universitaris |
Published in: |
Temps d'educació, Núm. 53 (2017) , p. 163-182, ISSN 2014-7627 |
DOI: 10.1344/TE2017.53.11
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
Research Group Education and Work (GRET)Articles >
Research articlesArticles >
Published articles
Record created 2019-01-28, last modified 2022-06-02