Google Scholar: citas
De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2019
Resumen: L'article parteix de la recerca realitzada al llarg de les últimes dècades en l'àmbit de la didàctica de la llengua. Es planteja, en primer lloc, la competència plurilingüe com la base i l'objectiu dels ensenyaments i aprenentatges lingüístics. A continuació, es repassem algunes de les grans apostes didàctiques basades en la pluralitat de llengües i cultures que han sorgit en els últims 30 anys a Europa. Partint d'aquestes propostes, es concreta com la didàctica del plurilingüisme pot organitzar-se a diferents nivells d'actuació: macro, meso i micro. Finalment, s'ofereix un exemple d'aquesta proposta didàctica i es plantegen alguns dels reptes de futur.
Resumen: The article sets out from research carried out over the past several decades in the broad field of language teaching and learning. It first proposes that plurilingual competence should be considered the foundation for and aim of language teaching and learning. It then traces some of the major didactic approaches based on the plurality of languages and cultures that have emerged over the past 30 years in Europe. Extending from these, the article then discusses how the so-called didactics of plurilingualism may be organised at different levels of action: macro, meso and micro. Finally, an example of a plurilingual teaching approach is offered and some challenges for the future are introduced.
Resumen: El artículo parte de la investigación realizada a lo largo de las últimas décadas en el ámbito de la didáctica de la lengua. Se plantea, en primer lugar, la competencia plurilingüe como base y objeto de las enseñanzas y aprendizajes lingüísticos. A continuación se revisan algunas de las grandes apuestas didácticas basadas en la pluralidad de lenguas y culturas que han surgido en los últimos 30 años en Europa. Partiendo de estas propuestas, se concreta cómo la didáctica del plurilingüismo puede organizarse a diferentes niveles de actuación: macro, meso y micro. Finalmente, se ofrece un ejemplo de esta propuesta didáctica y se plantean algunos de los retos de futuro.
Nota: Aquest treball s'emmarca en el projecte europeu 'Linguistically sensitive teaching in all classrooms' (Ensenyament lingüísticament sensible a totes les aules, LISTiac),del programa Erasmus + Programme Key Action
Nota: Altres ajuts: 606695-EPP-1-2018-2-FI-EPPKA3-PI-POLICY
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Didàctica del plurilingüisme ; Competència plurilingüe ; Enfocament plural ; Seqüències didàctiques plurilingües ; Teaching and learning plurilingualism ; Plurilingual competence ; Pluralistic approaches ; Plurilingual teaching sequences ; Didáctica del plurilingüismo ; Competencia plurilingüe ; Enfoque plural ; Secuencias didácticas plurilingües
Publicado en: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 57-65 (Foundations & Research) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n2-moore-llompart
DOI: 10.5565/rev/clil.27


9 p, 843.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Enseñanza e Interacción Plurilingües (GREIP)
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2019-07-30, última modificación el 2023-07-18



   Favorit i Compartir