Selection and educational attainment : Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country
Méndez-Errico, Luciana
Ramos Morilla, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2019
Descripció: 30 p.
Resum: We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1901
Document: Working paper
Matèria: Schooling transition ; Selection ; Inequality ; Education ; Ethnicity ; Cognitive and non-cognitive abilities ; Sequential dynamic model



Adreça original
30 p, 451.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball

 Registre creat el 2019-09-17, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir