Grups de comunicació
Almiron, Núria (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)

Imprint: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Abstract: Aquest capítol aborda l'estructura del sector de la comunicació en l'espai comunicatiu català des del punt de vista dels grups propietaris de mitjans de comunicació que hi interactuen. L'anàlisi que se'n fa és de caire economicofinancer, d'estructura de la propietat, de diversificació i internacionalització i d'estratègies corporatives. El tret més característic de l'evolució d'aquests actors en el període 2011-2012 és la reacció a l'impacte de la crisi econòmica, encara més accentuada que en el bienni anterior, que ha continuat afectant els resultats dels principals actors mediàtics i ha seguit motivant canvis estructurals importants.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Note: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Lexikon Informes; 3
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Grups de Comunicació
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 115-137, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


23 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-17, last modified 2023-09-27



   Favorit i Compartir