Date: |
1997 |
Abstract: |
In recent years, many articles have been published on students' preconceptions of different theoretical concepts in Physics. Howewer, one area of this discipline which has received very little attention is that of Acoustics. This article first examines Acoustics from a wide range of perspectives, placing it within a scientific, didactic, and sociological framework. Secondly, it analyzes the results of a test given to students of different ages and levels in order to identify common preconceptions of Acoustics. Finally a reflection about the possible implications these might have for the Physics classroom is made. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Ones sonores ;
Resonància ;
Emissió, propagació i detecció del so ;
Contaminació acústica ;
Ressò ;
Ones armòniques ;
Principi de Huygens ;
Efecte Doppler ;
Acústica arquitectònica ;
Moviment ondulatori |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 233-247, ISSN 2174-6486 |